עבודה זרה

1. שטחים והתנחלויות

מתוך מצע מפלגת העבודה לכנסת הנוכחית: "מפלגת העבודה תפעל לסיכומו המהיר של המשא-ומתן עם הרשות הפלסטינית, שיביא לסיום הסכסוך ולחתימה של הסכם בהתבסס על העקרונות הבאים: שתי מדינות לאום לשני עמים, שתחיינה בשלום זו לצד זו. הגבול בין שתי המדינות ייקבע במשא-ומתן בין הצדדים. גושי ההתיישבות מרובי אוכלוסייה יהודית יישארו תחת ריבונות ישראלית, ההתנחלויות ביהודה ושומרון שאינן בגושי ההתיישבות המסופחים, יפונו בהסדר.... מפלגת העבודה תדאג לפינויים של המאחזים הבלתי חוקיים בהתאם להתחייבויותיה הבינלאומיות של מדינת ישראל".

מתוך המסמך "מסבירים" של ממשלת ישראל, שבה שותפה מפלגת העבודה: "הריבון האחרון ביו"ש - לפי האו"ם - היה המנדט הבריטי, שהועיד את האזור לבית לאומי יהודי. המנדט הבריטי נידון בוועידת סן רמו ב-24 באפריל 1920, נוסח בהסכם סוור (Sevres) ב-10 באוגוסט 1920 ואושר על ידי "חבר הלאומים" ב-24 ביולי 1922. לפי סעיפים 94 ו-95 בהסכם סוור, "המנדט על פלסטינה (א"י)" נוצר למען העם היהודי.

לפי סעיף 6 של המנדט, ליהודים זכות התיישבות בכל ארץ-ישראל, כולל יו"ש. מסמך המנדט קורא 'ליצור תנאים פוליטיים, מנהליים וכלכליים שיבטיחו את הקמת הבית הלאומי היהודי'".

"ההתנחלויות מחדשות התיישבות יהודית עתיקת יומין ואינן מוקדמות תוך עקירת תושבים ערביים".

2. יחסים עם ארה"ב

מתוך מצע מפלגת העבודה: "מפלגת העבודה רואה ביחסים עם ארה"ב נכס אסטרטגי. היא תמשיך במאמציה להגיע להסדרים מדיניים באזור, תוך תיאום עמדות וגיוס תמיכתו של הממשל החדש בארה"ב".

מתוך מאמרו של תום פרידמן ב"ניו-יורק טיימס" (14.3):

"כאשר ממשלת נתניהו שפשפה את אפו של סגן הנשיא בתוכניות השיכון שלה במזרח ירושלים, היה עליו לחזור למטוסו ולהמריא חזרה הביתה, וגם להשאיר מאחוריו פתק: 'מסר מארה"ב לממשלת ישראל: ידידים לא מתירים לידידים לנהוג כשהם שיכורים. ואתם נוהגים בשכרות. אתם חושבים שאתם יכולים להביך את הידידה היחידה שיש לכם בעולם, כדי לספק צרכים פוליטיים-פנימיים, ולא יהיו לכך תוצאות? איבדתם כל קשר עם המציאות. טלפנו אלינו כשתהיו רציניים. אנו צריכים להתמקד בבניין ארצנו'".

3. שלום וביטחון

מתוך מצע מפלגת העבודה:

"מפלגת העבודה תציג מתווה שלום אזורי כולל, תוך התייחסות לתוכנית הסעודית כבסיס למו"מ ליישוב הסכסוך בין ישראל לבין מדינות ערב. מטרתו של כל הסדר היא להביא לשלום ולשיתוף פעולה אזורי... מפלגת העבודה תחתור להגיע להסכם תוך שנתיים".

מתוך אתר "מסבירים": "נסיגה מיו"ש תהפוך את ירושלים למובלעת המחוברת לשפלה על-ידי "פרוזדור" צר מוקף פלסטינים. גורלה עלול להיות כגודל "עוטף עזה".

4. עד כאן

מתוך מצע מפלגת העבודה:

"מפלגת העבודה, ממשיכת דרכו של ראש הממשלה יצחק רבין...".

כאן כשלתי. פרץ של צחוק מהול בדמעות אינו מאפשר לי להמשיך לכתוב מאמר זה.

הכותב הוא מרצה למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה, לשעבר שר החינוך וח"כ, חתן פרס ישראל לחקר המשפט