הפראיירים ישלמו: אגרת הטלוויזיה תתייקר ב-30% - הציבור יממן רפורמה ב-800 מיליון שקל ברשות השידור

עפ"י התוכנית באוצר, האגרה תתייקר למשך כשנה או שנתיים - ותממן למעשה את כל הרפורמה בערוץ 1 ■ 5% מתוספת השכר לעובדים - רטרואקטיבית מינואר 2008 ■ העובדים יקבלו עוד 8% העלאה - "תוספת רפורמה" ■ האוצר נסוג מכוונתו לאלץ את עיתונאי הרשות להחתים שעון נוכחות

משרד האוצר מגבש תוכנית לפיה אגרת הטלוויזיה תועלה לפרק זמן קצוב, על מנת לממן את הרפורמה ברשות השידור.

ל"גלובס" נודע כי באוצר ממשיכים לראות באגרת הטלוויזיה את מקור המימון העיקרי לרשות, גם בימים שלאחר הוצאתה של הרפורמה לפועל.

בתוך כך, לאחר השלמת גיבוש הסכמי העבודה החדשים לכלל עובדי רשות השידור, השאלה כיצד לממן את הרפורמה שתעלה כ-800 מיליון שקל - נותרה פתוחה.

על-פי תוכנית האוצר המתגבשת, האגרה תעלה למשך שנה לפחות בכ-20%-30%, ואחר-כך תשוב לתעריף הנוכחי. כך הציבור למעשה יממן באופן ישיר את הבראת הרשות, מבלי שהכסף ייצא מקופת האוצר.

נזכיר כי אתמול (ג') בלילה הצליחו גם עיתונאי הרשות הגיעו להסדר על הסכמי שכר חדשים עם האוצר. זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע עשו זאת הטכנאים המיוצגים על-ידי ההסתדרות.

אחת הסוגיות המשמעותיות הקשורות למגזר העיתונאים ברשות היתה נושא חתימה על שעון נוכחות. הוחלט כי עיתונאי הרשות שאינם נמצאים במערכותיהם ידווחו פעמיים ביום על הימצאות בעבודה, אולם לא יאלצו להגיע ולחתום על השעון בפועל.

עוד הוחלט כי חלק ניכר מהעיתונאים יועסקו בשכר כולל בשבוע עבודה של 41 שעות, ותינתן תוספת רפורמה בשיעור של 8% וכן עדכון שכר בתוספת בשיעור של 5%, רטרואקטיבית מחודש ינואר 2008, בהתאם לתוספת שניתנה לכלל המגזר הציבורי לפני כשנתיים.

עוד קיבלו העיתונאים פיצוי של ערך הישגי הטכנאים בדיוניהם, וסוכם על סולם דרגות חדש ועל מבנה העסקה התואם את הייחודיות שבעבודת העיתונאי. העיתונאים, ש-350 מהם יפרשו ברפורמה, יועלו בדרגה.

בכך הושלמו סופית שני חלקים עיקריים ברפורמה, כאשר כעת נותר לדון על המבנה הארגוני החדש של רשות השידור.

מהאוצר נמסר בתגובה כי בימים אלה מגובשים רעיונות שונים עם הגורמים הרלוונטיים.