עיר לצעירים אמידים: פער של יותר ממיליון שקל ו-56% במחירי דירות 3 חדרים בת"א בהשוואה לחולון-בת ים

כך עולה ממדד גלובס-הומלס, המוצג מהיום בעדכון תוך-יומי באתר "גלובס" ■ לפי המדד, נכון לחודש פברואר המחיר המבוקש הממוצע לדירת 3 חדרים בת"א היה 1.93 מיליון שקל, לעומת 1.28 מיליון בגבעתיים, 965 אלף בראשל"צ ו-857 אלף שקל בלבד בחולון-בת ים ■ בואו להציץ בטבלה המלאה עם פילוח לפי חודשי השנה, השכרה ומכירה, ב-14 אזורים ברחבי ישראל

ת"א, אם מישהו היה זקוק לעדות נוספת בעניין, היא עיר לצעירים אמידים בלבד. כך עולה ממדד גלובס-הומלס, המוצג מעתה אונליין ובעדכון תוך-יומי באתר "גלובס" ואשר מבוסס על מחירי ביקוש.

לפי המדד, נכון לחודש פברואר, המחיר המבוקש הממוצע לדירת 3 חדרים בת"א היה 1.93 מיליון שקל, לעומת 1.28 מיליון בגבעתיים, 965 אלף בראשל"צ ו-857 אלף שקל בלבד בחולון-בת ים. במילים אחרות, דירת 3 חדרים בחולון או בת ים זולה יותר ב-56% מדירה דומה בת"א.

אגב, גם במחירי ההשכרה לדירות 3 חדרים קיים, לפי המדד, פער עצום של 43% בין ת"א לחולון-בת ים.

מדד גלובס-הומלס, המתפרסם מדי חודש בעיתון "גלובס", מוצג מעתה באתר "גלובס" בטבלה המתעדכנת מדי כמה שעות, בהתאם למודעות באתר הומלס, עם פילוח לפי חודשי השנה, השכרה ומכירה - ב-14 איזורים ברחבי ישראל.

מתודולוגיה

להבדיל מהלוחות האינטרנטיים האחרים, אתר הומלס גובה כסף מכל אחד מאלפי המפרסמים בלוח, מה שכמובן מייצר מחיר מתוקנן ביחס לציפיות של כל מוכר פוטנציאלי ומנטרל "טרמפיסטים".

המדד מציג 2 פרמטרים - המחיר המבוקש לדירה והתשואה הממוצעת בכל אזור, בהינתן מחיר השכירות. חשוב לזכור, שמחיר השכירות הוא ברוטו. חודש ללא שוכר, הוצאה לתחזוקת הנכס, מיסוי (במידה והשכירות גבוהה מכ-4,500 שקל לחודש) ועוד עשויים לגרוע כ-10% בממוצע. מדד גלובס-הומלס מציג את התשואה לדירה - שקלול של מחירה מול מחיר השכירות.

גם בהנחה שיש הטיה במחירים המפורסמים למכירה או להשכרה, הם אמורים להתקזז משמעותית במונה מול המכנה.