זה מתחיל? "נתקעה" קבוצת רכישה בת"א עקב קריסת קבלן מבצע

‎בין חברי הקבוצה: דורית סלינגר, מנכ"ל ‏‏S&P‏ מעלות ■ היקף חוזה הביצוע של חברת א.י.ב בפרויקט הרמן כהן מסתכם ב-11.5 מיליון שקל, על-פי הבקשה למתן צו הקפאת הליכים

‎קבוצת רכישה בלב תל אביב נקלעה לקשיים לאחר שהחברה הקבלנית המבצעת את הפרויקט קרסה. בית המשפט המחוזי בירושלים הורה השבוע על צו הקפאת הליכים למשך 30 יום לחבר המבצעת, א.י.ב הנדסה והשקעות, ומינה את עו"ד דורית לוי טילר כנאמנת הזמנית של החברה.

על פי הבקשה להקפאת הליכים ומסמכים נוספים שהוגשו לבית המשפט על ידי נושי החברה, לא.י.ב, העוסקת בבנייה, עבודות גימור ונגרות, הצטברו חובות בהיקף של כ-22 מיליון שקל. לחברה כמה פרויקטים בביצוע, כולל הקמת בניין של 15 יחידות דיור ברחוב הרמן כהן במרכז תל אביב, מקום מושבה של שגרירות אוסטריה בעבר.

בין 12 חברי קבוצת הרוכשים בפרויקט זה - על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, החברים הם "בעלי זכויות במקרקעין" - נמנים יונתן ודורית סלינגר, מנכ"לית חברת הדירוג ‏S&P‏ מעלות. היקף חוזה הביצוע של חברת א.י.ב בפרויקט הרמן כהן מסתכם ב-11.5 מיליון שקל, על פי הבקשה למתן צו הקפאת הליכים.

הפרויקט מצוי בשלב מוקדם של הקמת השלד, וערך הדירות שאמורות להיבנות על הקרקע מוערך בעשרות מיליוני שקלים. לשם השוואה בפרויקט מגורים סמוך ברחוב פרישמן מכרה חברת אירו סאט 42 דירות ב-185 מיליון שקל, או 4.4 מיליון שקל בממוצע לדירה.

‏‎‎נוסף על הפרויקט ברחוב הרמן כהן, לחברת א.י.ב פרויקט מגורים נוסף ברחוב שינקין 55, עבודות נגרות במגדלי יוקרה בתל אביב ובנייה פרטית של וילות בשכונות יוקרה. לאחרונה נקלעה החברה, שבבעלות משפחת בדיאן, למצוקה תזרימית שבעקבותיה החזיר הבנק הבינלאומי הראשון עשרות שיקים שמשכה החברה לטובת ספקיה, עובדיה ולרשויות השונות. מצב זה עורר נושים לנקוט צעדים משפטיים כנגד החברה. כתוצאה מכך, פנתה החברה לבית המשפט לקבלת צו להקפאת הליכים כדי לארגן את מצבה הפיננסי.

בבקשה לצו הקפאת הליכים תמכו נושי החברה, הבנק הבינלאומי ו-52 עובדיה. הנושים המתנגדים להגנה על החברה במסגרת הקפאת הליכים זמנית טוענים שלחברה אין "תוחלת אמיתית". בין המתנגדים: קבוצת הרוכשים של פרויקט המגורים ברחוב הרמן כהן, ששלחה לחברת א.י.ב הודעת ביטול הסכם עמה ודרשה פירעון הערבויות וסילוק החברה מאתר הפרויקט, כך על פי תגובת חברי הקבוצה לבית המשפט.

לא נמסרה תגובה מחברת מעלות ומדוברת החברה. ‏‎‎