120 נוסעי ישראייר היו תקועים בשדה-התעופה בבאזל

מטוס ישראייר מדגם איירבס A-320, שהיה אמור להגיע מישראל, לא המריא עקב תקלה ■ מדברי הנוסעים עולה כי החברה לא יידעה אותם מראש על העיכוב הצפוי - וגם לא עדכנה על כך באתר האינטרנט שלה

120 נוסעי חברת ישראייר, שאמורים היו לחזור אמש (ב') בטיסת החברה מבאזל שבשוויץ, נאלצו לבלות את הלילה בשדה-התעופה בבאזל לאחר שמטוס החברה (מדגם איירבס A-320),ׂ שהיה אמור להגיע מישראל, לא המריא עקב תקלה. הנוסעים שבו ארצה היום (ג').

על-פי עדויות שהגיעו ממספר נוסעים, צוות החברה בשדה-התעופה בבאזל הודיע לנוסעים כי בכוונתו לפנות אותם לבתי-מלון, וזאת משום שלחברה אין מידע לגבי מועד ההמראה של המטוס מישראל. המטוס היה אמור להמריא מישראל לבאזל בשעה 15:30 אחר-הצהריים.

מדברי הנוסעים עולה כי החברה לא יידעה אותם מראש, וגם לא עדכנה את אתר האינטרנט שלה בעניין העיכוב. "ידוע שלעיתים יש תקלות במטוסים, ובגלל זה נגרמים עיכובים, אבל בחברה מתוקנת, כשיש עיכוב של יותר משעה שעתיים - מאתרים את הנוסעים ומודיעים להם על העיכוב. עוד לפני שהגענו לשדה כבר ידעו בחברה שהמטוס לא המריא מישראל, אז למה לא הודיעו לנוסעים? כל האנשים כאן אמורים לחזור למקומות עבודה אחרי החופשה הממושכת, וכרגע לא ברור איך זה אמור לקרות", אמר ל"גלובס" אחד הנוסעים.

במקביל עוכבו בישראל נוסעים שאמורים היו לצאת לבאזל. באזל הוא יעד סדיר חדש אותו השיקה ישראייר לפני כשבוע במטרה להרחיב את מצבת היעדים לקראת הקיץ הקרוב. לאחר ההודעה לפני כחודשיים השקיעה ישראייר משאבים רבים בקמפיין פרסומי, אולם בשבועות האחרונים סיפרו גורמים בחברה כי הפעלתו נשקלת מחדש לאור מיעוט כרטיסי הטיסה שנרכשו בעקבות הקמפיין.

מישראייר נמסר כי "התקלה תוקנה לאחר שעתיים, אולם המטוס לא קיבל אישור להמריא עקב סגירתו של נמל-התעופה בבאזל בשעות הלילה. המטוס המריא מישראל בשעות הלילה על מנת שיוכל לנחות בשעת פתיחת נמל-התעופה השווייצי. ישראייר דאגה לטפל בנוסעים הן בישראל והן בשוויץ".