דורנר: "אם כל העולם יודע - מופרך להוציא צווי איסור פרסום"

נשיאת מועצת העיתונות בראיון לגלי צה"ל: "באשר לעיתונות, שמפרסמת מה שמותר לה וככל שמותר לה - טוב היא עושה, אבל היא יכולה לעשות יותר מזה ולהגיע עד לבית המשפט העליון, למען יקבע את העקרונות הראויים"

נשיאת מועצת העיתונות ושופטת העליון בדימוס, דליה דורנר, תוקפת הבוקר (ד'), בראיון לתוכנית "נכון להבוקר" עם ניב רסקין בגלי צה"ל, את החלטת בית המשפט שלא להתיר לפרסום בישראל על אודות פרשה ביטחונית שפרטיה פורסמו בכלי תקשורת זרים.

בדבריה הגדירה דורנר את המקרה "מעציב": "אם כל העולם יודע, מופרך להוציא צווי איסור פרסום. זה נראה מגוחך", תקפה, וקראה לכלי התקשורת לפנות לערכאות משפטיות גבוהות יותר על מנת לאפשר את הפרסום.

"הצו הוצא על-ידי בית משפט שלום. אנחנו מדינה דמוקרטית, וכאשר שלטון מקבל החלטה שלא נראית לאזרח ולעיתון - יש דרכים לתקוף זאת בבתי המשפט", ציינה השופטת בדימוס.

"באשר לעיתונות, שמפרסמת מה שמותר לה וככל שמותר לה - טוב היא עושה, אבל היא יכולה לעשות יותר מזה ולהגיע עד לבית המשפט העליון, למען יקבע את העקרונות הראויים", הוסיפה דורנר.

היא ציינה כי בימים אלה נקבעים נהלים שיבטיחו כי לא יינתנו יותר צווי איסור פרסום במעמד צד אחד בלבד, שבמסגרתם מועצת העיתונות תוכל להוות צד נגדי בבתי המשפט במקרים אלה.

מנגד, אמר סגן ראש השב"כ לשעבר, חבר הכנסת ישראל חסון, כי הרשויות מגלות אחריות ואינן מבקשות לאסור פרסום אלא כאשר הדבר הכרחי: "אין לאף אחד שום רצון לשמור לעצמו 'נכסים'", אמר חסון בראיון לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי.