"האיום להפסיק את אספקת המים לרשות הפלסטינית אינו מקובל"

כך טוענת עמותת אדם טבע ודין במכתב חריף לשר התשתיות, עוזי לנדאו ■ "אנו מצפים שקודם כל תטפל בנושא תשתיות הביוב בתחומי ישראל"

עמותת אדם טבע ודין שיגרה הבוקר (ד') מכתב חריף לשר התשתיות, עוזי לנדאו, בעקבות איומו להפסיק את אספקת המים לשטחי הרשות הפלסטינית. "האיום אינו מקובל ומהווה פגיעה בזכות לקיום אנושי בכבוד", נאמר במכתב.

עו"ד נעמה אלעד ציינה כי מצב תשתיות הביוב בתחומי מדינת ישראל גורם אף הוא לזיהום סביבתי נרחב והוסיפה: "הווה ידוע לך כי בעיה דומה לזו המתוארת ברשות הפלסטינית קיימת גם בבסיסי צה"ל, כאשר כ-150 ממחנות צה"ל עדיין לא חוברו לתשתיות ביוב... האם שר התשתיות במדינת ישראל היה מעז לנקוט באותו איום כנגד חיילי צה"ל ומפקדיו בשל העובדה כי בסיסיהם, אשר אינם מחוברים לתשתיות ביוב בסיסיות, מזהמים את הסביבה, הנחלים והאקוויפרים?".

אלעד ציינה עוד כי לנדאו התייחס בדבריו לכך ש"הגיע הזמן שהפלסטינים ייקחו על עצמם את האחריות שכל מדינה תרבותית לוקחת על עצמה", בכל הנוגע לאופן טיפולם בשפכים, בעוד שבמדינת ישראל ששואפת אף היא להיות "מדינה תרבותית" אין פתרון לטיפול בביוב ללמעלה מ-150 יישובים בארץ, ושפכיהם מוזרמים לסביבה דרך בורות סופגים או מערכות איסוף המפנות את הביוב הגולמי לסביבה.

"אנו מצפים כי לפני שאתה מפנה את האחריות לבעיות זיהום הנחלים והאקוויפרים בתחומי מדינת ישראל לרשות הפלסטינית, תטפל במסגרת אחריותך המיניסטריאלית בנושא תשתיות הביוב בתחומי ישראל", כתבה אלעד בסיום המכתב.