פרשת הולילנד: מעצרו של עו"ד אורי מסר הוארך ב-5 ימים

ביהמ"ש קיבל את טענת המשטרה כי שחרורו של מסר ממעצר עלול לגרום לשיבוש מהלכי חקירה ■ השופט: קיים חשד סביר כי מסר קשור לפרשת הולילנד ■ המשטרה טענה כי הארכת המעצר מתבקשת בעקבות ראיות חדשות

בית משפט השלום בראשון-לציון האריך הערב (א') לבקשת המשטרה את מעצרו של עו"ד אורי מסר, החשוד בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי חקירה בפרשת הולילנד, זאת לאחר 6 ימים שכבר בילה בבית המעצר.

השופט אברהם הימן קיבל את טענת המשטרה כי שחרורו של מסר ממעצר עלול לגרום לשיבוש מהלכי חקירה.

מוקדם יותר היום שקלה המשטרה לבקש לשחרר את מסר למעצר-בית בתנאים מגבילים, אך בעקבות ראיות חדשות שעלו בחקירה החליטה המשטרה לבקש הארכת מעצר נוספת.

מסר נעצר לפני 6 ימים בחשד לעבירות של תיווך בשוחד, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון, בקשר לפרויקטים הולילנד, צוק מנרה וחוות הזרע. השופט ציין בהחלטתו כי קיים חשד סביר כי מסר קשור גם לפרשת הולילנד.

"החלטה מוזרה"

סניגורו של מסר, עו"ד שמעון דולן, אמר לאחר הארכת המעצר כי קשה להשתחרר מהרושם שיש קשר בין מעצרו של מסר לבין של בואה של אישיות בכירה בהמשך הדרך. עו"ד דולן הוסיף כי החלטת המשטרה לבקש את הארכת המעצר היא מוזרה, מכיוון שבמהלך היום הציעה לו המשטרה לשחרר את מסר למעצר-בית בתנאים מגבילים. לדברי עו"ד דולן, הוא יגיש ערר על ההחלטה.

בסביבתו של מסר טוענים כי אף לדברי המשטרה, מסר לא היה חשוד באופן ישיר בכל עניין הנוגע לפרשת הולילנד, אלא רק בנוגע לשני הפרויקטים האחרים המצויים בחקירה - פרויקט "צוק מנרה" ופארק חירייה של חברת "הזרע".

גם שופט בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, אברהם טל, שדחה ביום חמישי את הערר שהגיש סניגורו של מסר, עו"ד שמעון דולן, על מעצרו, קבע כי עד לדיון בהארכת מעצרו של מסר בבית המשפט בראשון-לציון ביום רביעי האחרון מסר לא היה חשוד בכל עניין הנוגע לפרשת הולילנד, ואולם "מראיות שנאספו לאחר הדיון בבית המשפט עולה קשר כזה, גם אם לא ישיר".

למרות זאת, כאמור, מעצרו של מסר הוארך הערב ב-5 ימים נוספים.

‏‎‎תיווך בשוחד

נזכיר כי לפי החשד, עו"ד מסר - הנחשב למוקרבו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט - קיבל תשלומי שוחד מיזמים הקשורים לפרויקט הולילנד בירושלים, פרויקט חוות הזרע הסמוך לחירייה ופרויקט "צוק מנרה", שאת חלקם השאיר בכיסו ואת חלקם העביר לאישיות ציבורית בכירה. מדובר בכספים שהועברו כדי לזכות בתמיכה ובסיוע וקידום הפרויקטים.

מסר חשוד בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי משפט. בחקירתו במשטרה עד עתה שמר מסר רוב הזמן על זכות השתיקה, ולחלק מהשאלות השיב תשובות לאקוניות.

החשודים הנוספים בפרשה, בהם גם מאיר רבין ועמרם בניזרי, נחשדים בביצוע עבירות של לקיחת שוחד, תיווך בשוחד, מתן שוחד, מירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות

אומ"ץ: לפתוח את התיק

בתוך כך פנתה היום עמותת אומ"ץ לפרקליט המדינה, משה לדור, ולפרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל, בבקשה לבחון מחדש את ההחלטה שלא להעמיד לדין את מסר בפרשת מרכז ההשקעות ובפרשת טלנסקי. בעניינים אלה, שבהם מתנהל משפט נגד אהוד אולמרט, משמש מסר עד מטעם התביעה בלבד, לאחר שהוחלט לגנוז את האישומים נגדו.

אומ"ץ אף עתרה לבג"ץ לפני כחודשיים כנגד ההחלטה לסגור את התיק נגד מסר בנושאים אלה.

"תנועת אומ"ץ סבורה כי יש בפרשת הולילנד כדי לשנות את החלטתכם שלא להעמיד לדין את מסר בפרשות מרכז ההשקעות וטלנסקי", כתב בא-כוחה של אומ"ץ, עו"ד גד מינא.