טלי פחימה: "ענת קם ואני פגענו בזקפה הלאומית של ישראל"

"האישומים נגד קם הם ניסיון של השב"כ לטייח את פשעי המלחמה שעלו מהמסמכים אותם הדליפה" ■ מתלוננת על קיפוח עדתי: "לה קוראים קם, לי קוראים פחימה. אולי בגלל זה היא במעצר-בית ולא במעצר מינהלי כמו שאני הייתי"

טלי פחימה, פעילת השמאל הרדיקלי המפורסמת ביותר בארץ, מגיבה היום (ד') לראשונה לפרשת ענת קם - וטוענת כי אין מקום להשוואה בינה ובין הצעירה המואשמת בריגול חמור. "הקשר היחידי בינינו הוא שגם היא וגם אני פגענו בזקפה הלאומית, בגבריות ובמילטריזם של ישראל", היא מדגישה בריאיון לחדשות 2 באינטרנט.

עם זאת, פחימה - שבילתה 3 שנים בכלא בגין עבירות של מסירת ידיעה לאויב - סבורה כי העיתונאית שהדליפה לכאורה לכתב "הארץ" יותר מ-2,000 מסמכים מסווגים לא צריכה להיענש.

"הפרקליטות עלתה כאן, כמו במקרה שלי, על עץ גבוה", היא מאמינה. "האישומים נגד קם הם ניסיון של המדינה והשב"כ לטייח את פעולות הטרור ופשעי המלחמה שעלו מהמסמכים אותם הדליפה".

גם לגבי הטיפול בחיילת הסוררת יש לפחימה השגות, והיא רומזת לאפליה על רקע עדתי. "הטיפול בפרשה של ענת קם הוא הרבה פחות נוקשה מאשר בפרשה שלי", היא מלינה. "היא יושבת במעצר-בית, ולא במעצר מינהלי בו אני ישבתי. לה קוראים קם, לי קוראים פחימה - ויכול להיות שזו הסיבה שההתנהלות במקרה הזה שונה מההתנהלות נגדי".

כאשר נשאלה פחימה האם יצרה קשר עם קם או מקורביה, השיבה כי היא עוקבת אחר פרשת קם רק דרך אמצעי התקשורת. "אני רחוקה מכל מה שקוראים לו ישראל. אני גרה בפלסטין, בכפר ערערה הסמוך לאום-אל-פאחם. אני לא חלק מהחברה הישראלית, אני מייצגת את הצד השני", היא מציינת בגאווה.

לסיכום מבקשת פעילת השמאל הקיצוני להעביר מסר לקם: "היא פעלה ממניעים אידאולוגים, אבל היא מאוד תמימה אם היא חושבת שהיא יכולה לפעול לשינוי החברה הישראלית. אני ניסיתי לעשות את זה ונכוויתי. יש סיכוי שהמדינה תפיל הכל עליה - אני מציעה לה להתכונן טוב".