מפלגת העבודה תובעת את טלדור על קריסת מערכת ההצבעה בפריימריז

בתביעה, בהיקף כ-6 מיליון שקל, נטען כי "טלדור תכננה את מערכת ההצבעה הממוחשבת על בסיס ישן שלא נבדק מראש, ועשתה שימוש לקוי בציוד, בתוכנה ובכוח-אדם - דבר שגרם למפלגה נזקים במיליוני שקלים"

בעקבות פארסת קריסת מערכת המחשבים בבחירות הפנימיות של מפלגת העבודה מדצמבר 2008, הגישה היום (ד') המפלגה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה תביעה של יותר מ-6 מיליון שקל נגד חברת המחשבים "טלדור מערכות ומחשבים", האחראית על מערכת ההצבעה הממוחשבת שקרסה.

באמצעות עוה"ד חיים כהן ושירה זכריה טוענת מפלגת העבודה כי נפילת תוכנת המחשוב, שהביאה לדחיית הפריימריז ולמעבר להצבעה ידנית, גרמה נזקים לחברי כנסת ולמועמדים בבחירות הפנימיות מטעם המפלגה וכן להרעת מצבה הפוליטי של המפלגה.

"טלדור תכננה את תוכנת המחשב על בסיס ישן ולקוי שלא נבדק מראש, ועשתה שימוש לקוי בציוד, בתוכנה ובכוח-אדם", נטען. "בגין כל אלה נכשל תהליך הבחירות הממוחשב כישלון צורב, ונגרמו למפלגה נזקים במיליוני שקלים".

העבודה מוסיפה וטוענת להטעיה מכוונת מצד "טלדור" ולהצגת מצגי-שווא שקריים באשר ליכולותיה לנהל שיטת בחירות ממוחשבת בטכנולוגיה מתקדמת.

כזכור, בבוקר יום הפריימריז במפלגת העבודה, שהיו אמורים להיערך ב-2 בדצמבר 2008, נפתחו אתרי ההצבעה כרגיל, אולם זמן קצר לאחר פתיחת ההצבעה החלו לזרום למפלגה דיווחים על תקלות במערכת המחשוב ועל תורים ארוכים של מצביעים שביקשו להצביע.

גם המתמודדים נתקלו בקשיי הצבעה. כך, למשל, השר שלום שמחון נאלץ להמתין מ-10:00 בבוקר ועד 13:00 בצהריים בקלפי שביישובו ולא הצליח להצביע.

תקלה נוספת שהתגלתה היא כי במערכות מסוימות לא ניתן היה לסמן את שמו של השר בנימין בן-אליעזר, ששמו נוסף באיחור לרשימת המתמודדים לאחר שבוטל שריונו.

בעקבות קריסתה של מערכת המחשוב החליטה מפלגת העבודה לדחות את הפריימריז של המפלגה ולעבור להצבעה בדרך הידנית, המיושנת.

טרם הוגש כתב הגנה.

מטלדור נמסר בתגובה כי "כתב התביעה טרם הגיע לטלדור. החברה מצרה על כך שמפלגת העבודה בחרה לשוב ולעסוק בכישלון הליך הפריימריז במפלגה מחודש דצמבר 2008. החברה שבה ומביעה את אכזבתה מכך שפרויקט הבחירות הממוחשבות במפלגת העבודה לא הושלם, ומביעה תמיהה על הדרישה לפיצוי כספי המשוללת כל בסיס. טלדור אינה מתכוונת להתדיין עם המפלגה באמצעות התקשורת".