270 יח"ד ייבנו בשכונת נווה-שרת בת"א במסגרת פינוי-בינוי

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל-אביב אישרה תוכנית עיצוב אדריכלי לפינוי-בינוי בצפון-מזרח תל-אביב, במקום 96 יחידות הדיור הקיימות

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה תוכנית עיצוב אדריכלי לפינוי בינוי בשכונת נוה שרת בצפון-מזרח תל אביב, שתכלול 270 יחידות דיור במקום 96 יחידות הדיור הקיימות.

מדובר במתחם אחד מתוך שלושה מתחמי פינוי בינוי שנמצאים בתכנון בשכונה. תחום התוכנית מתייחס לשטח של 6.5 דונם ברחוב בית אל, במקטע בו קיימים היום שישה בניינים בני ארבע קומות על קומת עמודים.

התוכנית שאושרה בוועדה המקומית היא של היזמים ש.מיכלסון ואשלי חברה לבניין, בתכנון של אדריכלית ענת בלומנטל. התוכנית מציעה בניית שלושה בניינים בני 20 קומות בתוספת קומת גג. הבינוי מתוכנן כך שכל קומה טיפוסית תכלול חמש דירות עם דירת גן בקומת הקרקע בחלקו האחורי של כל בניין. הקומות עליונות מתוכננות בבינוי מדורג.

‏96 מתוך היחידות המתוכננות יהיו בשטח עיקרי של עד 85 מ"ר. 15% מ-174 יחידות הדיור הנותרות, שמיועדות לשיווק, יהיו בשטח של יותר מ-110 מ"ר.

לדברי יו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר, "הוועדה בירכה על התוכנית ועודדה את היזמים לבצע את התוכנית כמה שיותר מהר. הגבלנו בזמן את האפשרות להוציא היתרי בנייה על מנת לזרז את הוצאת התוכנית אל הפועל".

לדברי חבר הוועדה המקומית ארנון גלעדי, "התוכנית מתייחסת לאחד הפרויקטים החשובים לשיקום ולשיפור שכונת נוה שרת, שהתאפיינה בעבר כשכונת עוני. אין ספק שפרויקט זה יתרום לשיפור איכות החיים של התושבים בנוה שרת".

למרות מיקומה הגיאוגרפיה, בין שכונת צהלה לבין שכונת רמת החי"ל, שכונת נווה שרת לא מתאפיינת במעמד סוציו-אקונומי גבוה. סמוך לשכונה ממוקם מתחם קריית עתידים המשמש קמפוס לתעשיות עתירות ידע.

השכונה התחילה להתהוות בשנות החמישים עם הקמת המעברה "יד המעביר" ובשנת השבעים החלה בשכונה תנופת בנייה עם בנייתן של דירות לזוגות צעירים. בשנות השמונים עברו לשכונה משפחות מהמגזר החרדי מקהילת חסידות דור.