אלוביץ' על השלמת עסקת בזק: "הגשמתי חלום גדול שלי"

שאול אלוביץ' העביר את התמורה לרכישת השליטה בבזק - 6.5 מיליארד שקל ■ דירקטוריון בזק הוחלף בנציגי אלוביץ' ■ עסקת בזק היא העסקה הגדולה ביותר בתחום התקשורת והיא יוצרת שינוי משמעותי בשוק

"הגשמתי את אחד החלומות הגדולים שלי היום. מצפה לנו הרבה עבודה אחרי יום העצמאות, ואני בטוח שיחד הנהלת הקבוצה והדירקטוריון ימשיכו לעשות עבודה מצוינת", כך אמר היום (ד') שאול אלוביץ' עם השלמת רכישת השליטה בבזק. אתמול בערב השלים את קבלת כל האישורים לרכישת החברה וכן העביר את התמורה המלאה בגין העסקה - 6.5 מיליארד שקל. העסקה נעשתה לפי מחיר של 8 מיליון שקל למניה. סך ההחזקות שרכש אלוביץ' מסתכמות ב-33.44%. אלוביץ' נפגש היום עם כל מנהלי הקבוצה, שהגיעו לרגל קבלת הפנים שנערכה לכבוד כניסתו כבעל השליטה החדש.

במסגרת העסקה מונו דירקטורים חדשים, אבל אלוביץ' החליט שהדירקטוריון יהיה קטן יותר בהיקפו מהדירקטוריון היוצא. במסגרת העברת השליטה הוחלף דירקטוריון בזק בנציגיו של אלוביץ', וכן הוחלפו ומונו דירקטורים בחברות-בנות בקבוצה. הדירקטורים החדשים הם: אור אלוביץ', אורנה אלוביץ'-פלד, אלדד בן משה, אלי הולצמן, עמיקם שורר, פליקס כהן ושאול אלוביץ'. כפי שפורסם ב"גלובס", שלמה רודב ממשיך בתפקידו כיו"ר החברה, וזאת בניגוד לפרסומים בדבר רצונו של אלוביץ' להחליפו.

עסקת בזק היא העסקה הגדולה ביותר בתחום התקשורת והיא יוצרת שינוי משמעותי בשוק. הדומיננטיות של בזק בשוק יחד עם עסקי התקשורת הפרטיים של אלוביץ' (עסקי לוויינים, יבואן נוקיה, ופנסוניק), הופכת אותו לאיש החזק ביותר בישראל בתחום הטלקום. העסקה הביאה לכניסתו של איש העסקים יוסי מימן לשוק התקשורת, לאחר שרכש את 012 סמייל מאלוביץ', והיא גם תביא לכניסת בעל שליטה חדש ל-yes, שכן אלוביץ' חייב למכור את שליטתו בה.

קבוצת איפקס סבן וארקין מיוצגת ע"י עוה"ד מיקי צלרמאיר, דוני טולדנו וליאור אורן ממשרד צלרמאיר-פילוסוף . אלוביץ מיוצג ע"י משרד פישר בכר ועו"ד דרור שטרום.