עו"ד שפטל: "שיא האורגזמה התקשורתית סביב פרשות השחיתות"

"אי-אפשר שלא להתרשם מההנאה של התקשורת לסקר את הפרשות הללו. כולם החליטו שמדובר באישום מוכח, אפילו שלא הוכח דבר" ■ "יש משולש קשר גורדי מושחת בין משטרת ישראל, התקשורת הממוסדת והפרקליטות"

"אנחנו בשיאה של האורגזמה התקשורתית סביב פרשות השחיתות. אי-אפשר שלא להתרשם מההנאה הרבה של התקשורת לכסות את הפרשות הללו. השפיטה מראש היא לא רק של אנשים אלא גם בפרשות. כולם החליטו שמדובר באישום מוכח, אפילו שלא הוכח דבר".

את הדברים האלה אמר היום (ה') עו"ד יורם שפטל בתוכנית "שפטל עצבני" ב"רדיו ללא הפסקה". שפטל התייחס לפרשיות השחיתות שהתגלו לאחרונה בענף הנדל"ן, ובכללן פרשת הולילנד ומעצרם של דני דנקנר ויעקב אפרתי והמלצת המשטרה להעמיד לדין את ראש עיריית רמת-גן צבי בר.

"רק אלה שהיו עוקבים אחר אתר החדשות של יואב יצחק שחשף את פרשות אולמרט, היה להם מושג שהמועמד המוביל לראשות הממשלה חשוד בפרשות שחיתות חמורות לפי הגדרת התקשורת", אמר שפטל. "אלא מה? כשהוא היה מועמד לראשות הממשלה ערב הבחירות, זה לא שינה לתקשורת המושחתת שלנו. כשהוא הודיע שהוא רוצה לגרש 80 אלף יהודים, המושחת באדם יהפוך לאתרוג תקשורתי כשמולו המתמודד הוא נתניהו".

שפטל האשים את המשטרה כמי שעושה יד אחת עם הפרקליטות והתקשורת: "יש משולש קשר גורדי מושחת בין המרכיבים הבאים: משטרת ישראל, התקשורת הממוסדת והפרקליטות. התקשורת מחפשת אחוזי צפייה והאזנה. המשטרה מנועה לדווח על חקירה כלשהי גם בלי צו איסור פרסום מכוח החוק. העיתונות תמיד צמאה להאכיל את הקוראים בקטעים מחדרי החקירות. לכן נוצרת ברית מושחתת בין המשטרה והפרקליטות והתקשורת. המשטרה מדליפה לכתבלבי חצר דברים מחדרי חקירות, והם לא מדווחים על הנעשה בחדר החקירות אלא פותחים במסע השמצות בכיכר העיר. זאת בכדי שכשיהיה כתב אישום הוא לא יזכה במשפט הוגן".

שפטל, שהגן בעבר על ג'ון דמאניוק בעת העמדתו לדין בישראל, ירה חצים גם לעבר השופטים ואמר: "השופטים בישראל הם צרכני תקשורת. כמו ששמענו משופטים בדימוס, הם מושפעים".