חיסול חשבונות? הנהלת ערוץ 1 ביקשה אייטם על גבי גזית

מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1, יורם כהן, התעקש להכניס למהדורת "מבט" אייטם על התבטאויות חריפות של גזית נגד הציבור החרדי ברדיו 103FM ■ גזית הסתכסך בעבר עם מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר

הנהלת רשות השידור הורתה לשדר במהדורת "מבט" אייטם על התבטאויותיו של המגיש גבי גזית בתוכנית הרדיו שלו, זאת בניגוד לעמדת מערכת החדשות.

לקראת שידור המהדורה התקשר מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1, יורם כהן, למערכת "מבט" וביקש להכניס למהדורה ידיעה על התבטאויות חריפות של גבי גזית בתוכניתו בתחנת "רדיו ללא הפסקה" 103FM. גזית תקף בתוכניתו את הציבור החרדי וכינה אותו "עלוקות" ו"פרזיטים".

על-פי גורמים בערוץ 1, מדובר ב"ידיעה ברנז'אית שלא נהוג להכניס למהדורת חדשות מרכזית של הערוץ הציבורי". ובכל זאת, חרף התנגדות מערכת התוכנית התעקש כהן על שידור הידיעה - וזו אכן עלתה לאוויר.

על-פי גורמים ברשות השידור, אין כל עניין אישי מול גבי גזית, ולראיה - לפני מספר חודשים שודר סרט תעודה על משפחתו של גזית במסגרת "מי אתה חושב שאתה".

בשנת 2006 התפטר גזית מרשות השידור לאחר שלטענתו מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, היצר את צעדיו וניסה להגביל אותו בשידוריו. ברשות השידור הכחישו אז את הדברים מכל וכל.

את תגובתו של גבי גזית לא ניתן היה להשיג.

ב"רדיו ללא הפסקה" סירבו להגיב.

דוברת רשות השידור לינדה בר, מסרה כי "מנהל חטיבת החדשות יורם כהן קיבל החלטה מקצועית כשסבר שהדברים שנאמרו ע"י גבי גזית בעניין החרדים והמתנחלים ראויים לסיקור חדשותי ויעידו על כך הכתבות שמתפרסמות גם היום בכל כלי התקשורת על דבריו של גזית. בהתאם לשיקולים מקצועיים אלו, הנחה מנהל החדשות את עורך מבט לשלב את האייטם במהדורה".