דיווח: הממשל האמריקני מתכנן למכור את כל מניותיו ב-AIG

העיתון "וושינגטון פוסט" מדווח כי באוצר האמריקני מתכננים להמיר את מניות הבכורה שבידיהם למניות רגילות ואז למכור אותן בשוק הפתוח

פחות משנתיים לאחר שאולץ להשקיע בה עשרות מיליארדי דולרים, משרד האוצר האמריקני כבר שוקד על תוכנית ליציאה הדרגתית מהשקעתו בחברת הביטוח AIG . כך מדווח היום (ו') העיתון "וושינגטון פוסט", תוך שהוא מצטט מקור אנונימי המקורב לדיונים הנערכים באוצר.

לפי הדיווח, באוצר מתכננים לבצע המרה של מניות הבכורה של AIG למניות רגילות ואז למכור אותן בהדרגה בשוק הפתוח, בפרק זמן של עד שנתיים. האוצר האמריקני השקיע ב-AIG סכום של 47 מיליארד דולר תמורת מניות בכורה.

כזכור, AIG למעשה קרסה בספטמבר 2008, ביום בו נודע על פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס. בעוד שבממשל האמריקני הניחו לליהמן ברדרס לגסוס, החשש הוא כי קריסה מוחלטת של AIG תנחית מכת מוות על חברות פיננסיות רבות בעולם ותיצור אפקט דומינו קטלני. לכן, משרד האוצר והפדרל ריזרב מיהרו לחלץ את AIG.

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, אמר בעבר כי אין בכוונתו להחזיק במניות AIG "יום אחד מעבר לנדרש". AIG עברה שינויים דרמטיים לאחר הקריסה, בהנהגת המנכ"ל החדש רוברט בן-משה, אשר ציין מספר פעמים בעבר כי החברה "גדולה מדי" ולפיכך הוא מתכנן למכור נכסים שיקרבו אותה לפעילות הליבה מחד ויחזקו את ההון העצמי שלה מאידך.

הסיבה העיקרית לקריסתה של AIG ב-2008 היא חטיבת הפיננסים שלה, אשר הייתה חשופה לנגזרים שהניבו לה הפסדים רבים עם המפולת בשווקים הפיננסיים באותה שנה. יו"ר ה'פד' בן ברננקי כינה בעבר את חילוץ AIG "המכעיס ביותר" מכל החילוצים שנאלץ ה'פד' לבצע במהלך משבר האשראי, משום שהחברה סטתה מפעילות הליבה שלה (ביטוח) וסחרה במכשירים פיננסיים מסוכנים שבסופו של דבר מוטטו אותה.

התוכנית למכירת מניות AIG על ידי הממשל מהווה צעד נוסף בחזרה לנורמליות בשווקים, עם ההתאוששות הכלכלית שיצאה לדרך בשנה האחרונה. הממשל מתכנן גם למכור את מניותיו בסיטי, עליהן הוא עשוי להרוויח מיליארדי דולרים. (לסיפור המלא - לחצו כאן)