בוו למשקיעים: אל תחששו מהממשל; קנו סיטי ותרוויחו 90%

משרד האוצר בארה"ב מתכנן למכור את כל מניותיו בסיטי ברווח של מיליארדי דולרים, מה שעלול ללחוץ על המניה שזינקה פי 4 בשנה ■ דיק בוו ב-CNBC: "הממשל יוכל להיפטר מהמניות בלי לזעזע את השוק"

לקנות או לא לקנות מניות סיטי ? אנליסט הבנקים דיק בוו מבית ההשקעות Rochdale Securities אמר היום (ג') בראיון לרשת CNBC כי הוא ממליץ למשקיעים לרכוש את מניות קבוצת הפיננסים סיטי - למרות שהממשל האמריקני מתכנן למכור את החזקותיו, מה שיגביר את לחץ המכירות על המניה.

בוו מעריך שמכירת המניות על ידי הממשל כבר מתמוחרת בשוק וכי משרד האוצר האמריקני ימכור את המניות באופן כזה שהמהלך לא יפריע למסחר התקין במניה. לפיכך, בוו החליט לדרג את המלצתו למניית סיטי ל"קנייה" והוא מעניק לה מחיר יעד של 8 דולר - גבוה ב-90% ממחיר המניה בשוק.

הממשל האמריקני מחזיק ב-7.7 מיליארד מניות של סיטי, קרי 27% מהבנק. הוא קיבל את המניות בעקבות הזרמת סיוע פיננסי בהיקף של 45 מיליארד דולר לסיטי בשיא המשבר בשלהי 2008. 20 מיליארד דולר הוענקו כהלוואה ו-25 מיליארד דולר הוקצו בתמורה למניות בספטמבר האחרון, לפי מחיר של 3.25 דולר למניה. שווי החזקות הממשל עומד לפי מחיר המניה היום על יותר כ-32 מיליארד דולר, כך שהממשל מורווח "על הנייר" בכ-7 מיליארד דולר.

"הממשל יוכל להיפטר מהמניות בלי לזעזע את השוק", אמר בוו. הוא ציין כי מחזור המסחר במניית סיטי עומד על כ-800 מיליון מניות מדי יום, כך שהממשל יכול למכור 8-10% מהחזקותיו כל יום. "עד חודש אוקטובר הממשל יצליח לחסל את הפוזיציה", אמר בוו.

הקריסה וההתאוששות

מניית סיטי, ששהתה במחיר של יותר מ-60 דולר ערב פרוץ משבר הסאב-פריים, קרסה למחיר של פחות מדולר אחד בלבד בשיא המשבר. מאז היא זינקה ביותר מפי 4 הודות לסיוע הממשלתי שקיבלה ובעיקר הודות להתאוששות הכלכלית בארה"ב, שהיטיבה עם מניות הבנקים. כעת, למרות הנסיקה במניות הבנקים, ישנם אנליסטים שממשיכים להמליץ למשקיעים לקנות את המניות על רקע הצפי להמשך ההתאוששות הכלכלית ולקיטון במחיקות הקשורות לני"ע מגובי משכנתאות.

מצד שני, יש המזהירים מפני דעיכת ההתאוששות הכלכלית שתפגע גם בצמיחת הבנקים, שכן מצבם קשור בחבל טבור למצב הכלכלה. יש לציין גם שרווחי הבנקים בארה"ב בשנה שעברה הושפעו רבות מהעליות בשווקים שתרמו לרווחי הנוסטרו של הבנקים, אותה פעילות נוסטרו שמנסה ממשל אובמה לחסל במסגרת "חוק וולקר" אשר נועד להגן על הבנקים מפני סיכונים, אך במקביל ינגוס ברווחיהם.

בוו, בכל אופן, שורי על מניות סיטי. הוא טוען שהיסודות של הבנק חזקים למרות שהוא צפוי להמשיך להפסיד כסף ב-2 הרבעונים הקרובים, כך שהמשקיעים צריכים לקנות את המניה כעת.

"עד לפני כמה שבועות אמרתי ללקוחות שלי לחכות עד שהממשל יסיים למכור את המניות", אמר בוו. "אך המכירה הזו מגולמת כבר בשוק ובהחלט ניתן למכור את מניות הממשל מבלי להפריע למניה".