עוד פרויקט על הים ביפו: אילן פיבקו משיק את "פיבקו בנמל"

‎‎מדובר בפרויקט בוטיק בקו ראשון לים, שבו יתגורר גם פיבקו ■ דירה בשטח 190 מ"ר נמכרה לאחרונה לאזרח צרפתי ב-3 מיליון דולר‏‏

‎‎לראשונה כיזם יחיד, משיק האדריכל אילן פיבקו בניין בוטיק בן שש דירות בנמל יפו על קרקע שרכש לפני כ-14 שנה. פיבקו עצמו יתגורר בבניין, לאחר שלאחרונה מכר את דירת הדופלקס שלו ברחוב הצדף ביפו בכ-4 מיליון דולר.

במסיבת עיתונאים הבוקר (א') לרגל השקת הפרויקט אמר פיבקו כי בפרויקט "פיבקו בנמל" נרכשה כבר דירה אחת בשטח 190 מ"ר בקומה הראשונה ב-3 מיליון דולר על ידי אזרח צרפתי, עסקה המשקפת מחיר של קרוב ל-16 אלף דולר למ"ר. בימים אלה מתנהל מול ישראלים משא ומתן על שתי דירות נוספות, אומר משווק הפרויקט משה פלדמן.

הפרויקט ממוקם בנתיב המזלות בנמל יפו העתיקה, בקו ראשון לים, או כמו שפיבקו קורא למיקום בתרגום ישיר מצרפתית, "רגליים במים". זוהי אינה הפעם הראשונה שפיבקו מתפקד כיזם פרויקט - בעבר יזם פרויקטים עם שותפים - אך זהו הפרויקט הראשון שלו כיזם יחיד. הבנייה החלה לאחרונה, והפרויקט יאוכלס באמצע 2012. הקבלן המבצע הוא חברת שגרוואי-ליבוביץ', שמתמחה בשימור ובבניית דירות יוקרה.

הפרויקט, בשטח כולל של 350 מ"ר, יוקם על גגו של מבנה עתיק, שטח שרכש פיבקו לפני כ-14 שנה מהכנסייה הארמנית. שטח הדירות בפרויקט נע בין 120 מ"ר בדירה הקטנה ביותר ל-290 מ"ר בדירת הדופלקס העליונה. המחירים בפרויקט, בעיצובו של פיבקו, כמובן: 12-14 אלף דולר למ"ר. המחירים ביפו העתיקה נעים בין 13-20 אלף דולר למ"ר. "הדירות הטובות נמכרות הכי בזול כי הן נמכרות בהתחלה", אומר פיבקו.

פיבקו בנמל
 פיבקו בנמל

למרות שמדובר במבנה עתיק שיושב על הים, הפרויקט קיבל היתר בנייה ויוקם במסגרת תב"ע (תוכנית בניין עיר) קיימת, המאפשרת תוספות בנייה מסוימות, מסביר פיבקו. בנק הפועלים מלווה את הפרויקט, שיוקם בהשקעה של 25-30 מיליון שקל.

בתוך כך הודיעה היום (א') חברת גינדי החזקות כי תחל בשיווק פרויקט "גינדי רזרב" בעיצובו של פיבקו בשכונת תל ברוך צפון בתל אביב. המגרש לפרויקט נרכש בעסקת קומבינציה ממשפחת קסטיאל ובמקום יוקם בניין בן שמונה קומות ו-25 דירות יוקרה בהשקעה של 70 מיליון שקל. ‏‏‎‎‏