נהג בעל תו נכה יקבל שירות מלא בתחנות הדלק ללא תוספת מחיר

כך עולה מהסדר הסתלקות בתביעה ייצוגית כנגד חברות הדלק בישראל שאושר ע"י בית המשפט המחוזי בת"א

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר אתמול (ד') הסדר הסתלקות בתביעה ייצוגית כנגד חברות הדלק בישראל, במסגרתו התחייבו החברות כי רכב נושא תו נכה, אשר יגיע לתחנות התדלוק ברחבי הארץ, יקבל שירות מלא מהמתדלקים ללא תוספת מחיר.

בנוסף, חברות הדלק התחייבו לתלות על גבי משאבות התדלוק כיתוב המורה לרכב נושא תו נכה לצפור על מנת להסב את תשומת-ליבם של המתדלקים בתחנה, וכן לממן הודעה בדיוור ישיר לכל בעלי תו הנכה על זכויותיהם לשירות תדלוק מלא בחינם.

במארס 2006 הגיש יעקב גרינבאום תביעה נגד חברות הדלק סונול, פז, דלק, דור-אלון וחברות נוספות, בסך יותר מ-21 מליון שקל, וביקש את אישור התובענה כייצוגית.

גרינבאום טען כי חברות הדלק הפרו את הוראת צו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, לפיו אסור לגבות מרכבים הנושאים תו נכה תוספת בעד שירות מלא בתחנות בהן קיימות משאבות למילוי בנזין בשירות עצמי.

חברות הדלק טענו כי בניגוד לדברי גרינבאום, חברות הדלק אינן חייבות לברר לגבי כל רכב האם בעל הרכב הנוהג הוא בעל תו נכה, ודחה את הבקשה לאשר את התביעה כתביעה ייצוגית. אתמול, כאמור, אישר בית המשפט את הסדר ההסתלקות.

את חברת דור-אלון ייצגו עוה"ד מאיר פורגס ושלומי ברכה ממשרד ש. בירן ושות'; את חברת פז ייצגה עו"ד אילת גולומב-פלנר ממשרד אגמון ושות'; דלק יוצגה בידי עו"ד יואב הירש ממשרד אגמון ושות'; וסונול יוצגה בידי עוה"ד גיל אוריון ואורית מלכה ממשרד פישר, בכר, חן, וול, אוריון. (ת.א 1398/06).