"חקירת הולילנד תשפיע על ההחלטות לגבי אורי מסר בפרשות אחרות"

בתגובה לעתירת אומ"ץ, הפרקליטות מבהירה כי החקירה המתנהלת בפרשת הולילנד, בין השאר נגד עו"ד אורי מסר, עשויה להשפיע גם על ההחלטה שהתקבלה בזמנו שלא להעמידו לדין בפרשות טלנסקי ומרכז ההשקעות

פרקליטות המדינה מבהירה כי החקירה המתנהלת בפרשת הולילנד, בין השאר נגד עו"ד אורי מסר, עשויה להשפיע גם על ההחלטה שהתקבלה בזמנו שלא להעמידו לדין בפרשות טלנסקי ומרכז ההשקעות - כך עולה מהודעה שהגישה אתמול (א') מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה לבג"ץ, במסגרת עתירת תנועת אומ"ץ, שדרשה להורות לפרקליטות להעמיד לדין את מסר גם בפרשות שבגינן עומד כעת ראש הממשלה אהוד אולמרט למשפט.

עתירת אומ"ץ הוגשה לפני כחודשיים וחצי כנגד פרקליט המדינה משה לדור, בעקבות ההחלטה שלא לכלול את מסר בין הנאשמים בפרשות טלנסקי ומרכז ההשקעות - שבהן הועמדו לדין רק אולמרט ומזכירתו לשעבר שולה זקן.

"מכתב האישום שהוגש נגד אולמרט", כתב עו"ד גד מינא בעתירה, "עולה כי מסר היה שותף לכאורה לעבירות שביצע אולמרט, בשותפות לפעולות נסתרות שבניגוד לדין. למרות זאת החליטה הפרקליטות בניגוד להמלצת המשטרה להימנע מלהעמיד לדין את מסר, מחוסר ראיות מספיקות, ואולם קביעה זו עומדת בסתירה חזיתית לטענות הפרקליטות עצמה בכתב האישום".

אחרי הגשת העתירה נחשף דבר קיומה של החקירה בפרשת הולילנד, שבה נחקר מסר כחשוד בתיווך לשוחד ובעבירות נוספות. בעקבות זאת פנתה אומ"ץ שוב לפרקליט המדינה, בטענה כי החשדות החדשים מחזקים את המסקנה כי יש להעמידו לדין גם בפרשות הקודמות. "פרשת הולילנד מלמדת על קשר פלילי לכאורה בין אולמרט למסר, ומחייבת את שינוי ההחלטה", כתבה התנועה ללדור.

בהודעה שהוגשה לבג"ץ בעתירת אומ"ץ ביקשה הפרקליטות אורכה של 60 יום לצורך הגשת תשובתה המפורטת לעתירה.

תנאים מגבילים

מסר היה מהעצורים הראשונים בפרשת הולילנד, והוא נעצר כבר בגל המעצרים הראשון לפני כחודש, עם מעבר חקירת הפרשה מהשלב הסמוי לשלב הגלוי. לאחר 6 ימים במעצר, שבהם נחקר באינטנסיביות, הסכימה המשטרה לשחררו למעצר בית בתנאים מגבילים.

מסר חשוד בפרשת הולילנד בעבירות של תיווך לשוחד, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות. הוא שוחרר בתנאים מגבילים הכוללים מעצר-בית מלא למשך 10 ימים והפקדת ערבויות בסך 400 אלף שקל. (בג"ץ 1334/10).