רמי אונגר יקים מרכז לוגיסטי במעוין שורק בראשל"צ

החברה בבעלות רמי אונגר זכתה ‏במגרש ששטחו 41.5 דונם תמורת 77.1 מיליון שקל ■ תרכז במגרש זה את כל הפעילות הלוגיסטית של יבוא הרכב של הקבוצה ■ סכום הזכייה הכולל במכרזים הוא כ-176 מיליון שקל‏

3 זוכים נרשמו היום (ד') במכרזי מינהל מקרקעי ישראל למגרשים במתחם מעוין שורק בראשון-לציון, בסכום זכייה כולל של כ-176 מיליון שקל. במתחם זה נפתחה לפני כחודשיים החנות השנייה בישראל של רשת הרהיטים השוודית איקאה.

‏כזכור, המינהל החל לפני מספר חודשים בשיווק שטחים במתחם מעוין שורק, בהיקף של כ-164 דונם, המתחלקים ל-4 מגרשים. על המגרשים חלה תב"ע (תוכנית בניין עיר), שאושרה למתן תוקף השנה ושמשנה את ייעודם מתעשייה למסחר ותעשייה. מדובר באותה התב"ע שבמסגרתה התאפשרה התוכנית המצומצמת למתחם איקאה.

‏במגרש ששטחו 41.5 דונם זכתה חברת טלקאר, בבעלות רמי אונגר, המייבאת לישראל את רכבי דייהטסו, קיה וסאנגיונג. הסכום שהציעה טלקאר עבור המגרש הוא 77.1 מיליון שקל, בעוד הוצאות הפיתוח שתצטרך החברה לשלם יסתכמו ב-16 מיליון שקל. טלקאר גברה על 7 הצעות נוספות, כשממוצע כל ההצעות עומד על 29.5 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי המתחם בו זכתה טלקאר מיועד לרכז את כל הפעילות הלוגיסטית של יבוא הרכב של הקבוצה. הוא יכלול בין היתר מחסן חלפים, אתר מסירת רכב ועוד. בענף מעריכים כי החברה בחרה במתחם בגודל זה על מנת שיתאים להרחבת הפעילות העתידית של המותג קיה ובעתיד של מותגי רכב נוספים.

‏במגרש ששטחו 38.9 דונם זכתה חברת חיה נכסים ק.ש.ר בע"מ, בהציעה 63 מיליון שקל, כאשר הוצאות הפיתוח שעליה לשלם אמורות להסתכם ב-15.1 מיליון שקל. הצעה זו גברה על שתי הצעות נוספות, כשממוצע ההצעות עומד על 25.7 מיליון שקל.

‏במגרש בשטח 41.9 דונם זכו אברהם מיטרני ובנימין לוי, בהציעם 35.5 מיליון שקל, כשהוצאות הפיתוח שהם יצטרכו לשלם על המגרש צפויות להסתכם בכ-16.2 מיליון שקל. מיטרני ולוי גברו על 5 הצעות נוספות, כשממוצע ההצעות עומד על 24.9 מיליון שקל.

‏למגרש הרביעי, בשטח 42.2 דונם, לא נקבע זוכה, משום שכל 4 ההצעות שהוגשו למגרש היו נמוכות מדי והסתכמו בממוצע של 15.2 מיליון שקל. כזכור, על כל אחד מ-4 המגרשים לא פורסם מחיר מינימום.

עיריית ראשון-לציון מתכוונת לפתח את תחום התעסוקה בשטח העיר ולהקים מתחמי עסקים איכותיים ויוקרתיים, וזאת מבגרת המדיניות שמקדם ראש העירייה, דב צור. בצד שטחי המסחר הגדולים הקיימים בעיר, פועל צור לפתח את מעוין שורק כמרכז עסקים מתקדם, נגיש ומרכזי.