תושב יפו שבנה קומה שלמה ללא היתר נקנס בכ-200 אלף שקל

‏אבו סייף ג'מאל, מרחוב המחרוזת ביפו, הורשע בבניית קומה שלמה בת 144 מ"ר ללא היתר ■ עיריית ת"א: "אנו נוקטים בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו כדי להפוך את ביצוע העבירות לבלתי כדאיות מבחינה כלכלית"

האם עיריית תל-אביב מייצרת אפקט התרעה נגד עברייני הבנייה הקטנים? גזר דין שניתן בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל-אביב הרשיע תושב יפו בעבירות של ביצוע עבודות ללא היתר בהתייחס לבנייתה של קומה שלמה - וחייב אותו לשלם קנס בגובה של כמעט 200 אלף שקל.

‏זאת לאחר שבתחילת השבוע פורסם כי בית משפט השלום הרשיע שני שוכרי דירת-גג בכיכר-המדינה בהגדלת שטח מפרסת הגג ב-23 מ"ר ללא היתר בנייה - והטיל עליהם קנס בסך של כ-100 אלף שקל.

‏אבו סייף ג'מאל, מרחוב המחרוזת ביפו, הורשע לאחר הליך של הוכחות בעבירה של בניית קומה שלמה בת 144 מ"ר, שנבנתה מקירות בלוקים וגג רעפים על גגו של בית קיים, ללא היתר בנייה.

הנאשם ביצע את הבנייה באפריל 2006, ועד היום עומדת הבנייה על כנה. טרם הוגשה על-ידו כל בקשה להיתר או ניסיון להכשיר את מה שבנה.

השופטת יסכה רוטנברג דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך 60 אלף שקל או 180 ימי מאסר וקנס נוסף בסך 126 אלף שקל או 180 ימי מאסר, בתוספת אגרה בסך 10,596 שקל.

מעיריית תל-אביב נמסר כי "עבירות הבנייה הבלתי חוקיות הפכו זה מכבר למכת מדינה, ומשום כך ועל מנת לשמש גורם הרתעה כנגד מי שמורשע בעבירות נגד חוק התכנון והבנייה וכנגד עברייני בנייה פוטנציאליים, נוקטת העירייה בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה כדי להפוך את ביצוע העבירות לבלתי כדאיות מבחינה כלכלית".