התפוצץ המשא-ומתן בין רשות השידור ומשרד האוצר

הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, הודיע היום להנהלת רשות השידור, להסתדרות ולוועד העיתונאים כי הוא מתכוון להפעיל את סמכויותיו ולדרוש השבת כספים בגין חריגות שכר לכאורה ברשות

התפוצץ המשא-ומתן בין רשות השידור ומשרד האוצר. ל"גלובס" נודע כי הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, שיגר היום (ד') להנהלת רשות השידור, להסתדרות ולוועד העיתונאים, מכתב לפיו הוא מתכוון להפעיל את סמכויותיו ולדרוש השבת כספים בגין חריגות שכר לכאורה ברשות.

ל"גלובס" נודע כי הממונה על האכיפה באגף הממונה על השכר, שמואל נחמני, מפרט במכתב בשם לוין כי נושא חריגות השכר הושעה במחצית 2008 על מנת להשלים את תהליך החתימה על הרפורמה ברשות. כעת, "לאור העובדה שהצדדים מתקשים להגיע לפיתרון מקובל בעניין, הריני להודיעך כי הממונה החליט לחדש את הטיפול בעניין ולהפעיל את סמכויותיו על-פי חוק, לרבות לתבוע השבת סכומים ששולמו לעובדים".

בשיחה עם "גלובס" מתחו גורמים מקרב ועדי העובדים ביקורת על האוצר, לפיה הוא מציג בשיחות שהתקיימו מאז הגיעו להסכמות עמדה שונה מזו עליה סוכם. על-פי המועד המתוכנן, החלק המתייחס להסכמי השכר החדשים ביום שאחרי הרפורמה היה אמור להיחתם כבר חודש מאי.

בניגוד לעובדים, בכירים באגף הממונה על השכר אומרים ל"גלובס" כי ועד העובדים "מנסה לטרפד את ההסכם וחוזר מהסכמות שהושגו איתו ועם ההסתדרות. התחושה היא שהם לא ממהרים, ולכן יש חשיבות להכניס את הוועד למסגרת זמן".

בפני רשות השידור עומדים כעת 30 יום להשיב למכתב.

במכתב מפרט נחמני את חריגות השכר לכאורה ברשות השידור, בהן הענקת עד 3 דרגות אישיות מעל שיא התקן, המשך העלאה בדרגה גם אחרי פרישה, אי-חתימה על שעון נוכחות ותשלום שכר על שעות שלא בוצעו בפועל.

מרשות השידור נמסר כי "הרפורמה מתגבשת והיא על סף סיכום. אנחנו מקווים כי בשבועות הקרובים ייפתרו הסוגיות שנותרו פתוחות. יש היגיון בכוונת האוצר, אם אכן נגיע להבנה כי אין סיכוי לרפורמה".

יו"ר ועד העיתונאים, דני זקן, מסר כי "האוצר נוקט בדרך לא הוגנת במשא-ומתן. פנינו לייעוץ משפטי, וניתן את תשובתנו לאוצר. כעת אנחנו שוקלים את המשך צעדינו".