אושר תקציב תכנון של 56 מיליון שקל לשדה תעופה בינ"ל בתמנע

העלות הכוללת של הקמת השדה שיחליף את נמל התעופה הקיים באילת מסתכמת בכ-1.7 מיליארד שקל ■ שר התחבורה: "לאחר קיפאון של שנים ארוכות, אנו מעוניינים בקידום מהיר של הפרויקט ועיריית אילת תהיה המרוויחה העיקרית ממנו"

שר התחבורה ישראל כץ אישר היום (ה') את תקציב התכנון לשדה תעופה בינלאומי חדש בתמנע, שיחליף את נמל התעופה הקיים באילת. עלות התכנון של שדה התעופה נאמדת ב-56 מיליון שקל והוא ימשך כשנתיים. העלות הכוללת של הקמת השדה מסתכמת בכ-1.7 מיליארד שקל.

שדה התעופה החדש יכלול מסלול המראות ונחיתות באורך של 3,600 מטר, שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל היעדים באירופה. לדברי כץ, שדה התעופה בתמנע ישמש כשדה תעופה בינלאומי וכן לטיסות פנים ארציות. השדה יכלול טרמינל נוסעים וחנויות "דיוטי פרי", בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג.

המכרז לתכנון המפורט של שדה התעופה בתמנע צפוי להתפרסם על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת) לאחר שתקציב התכנון יאושר על ידי שר האוצר, יובל שטייניץ.

"לאחר קיפאון של שנים ארוכות בפרויקט, החלו ההליכים להקמת שדה התעופה בתמנע. אנו מעוניינים בקידום מהיר של הפרויקט ועיריית אילת תהיה המרוויחה העיקרית ממנו" אמר שר התחבורה.

כץ הוסיף כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר לעיר להתפתח צפונה ולהתחבר ישירות לאזור המלונות. כמו כן הוא ישפר את איכות חייהם של תושבי העיר בצורה ניכרת.