הוועדה למדרוג: "ערוצי הברודקאסט מפסידים היום רייטינג"

מנכ"לית הוועדה למדרוג הציגה לראשונה בפני מנכ"לי הזכייניות את מדידת הרייטינג החדשה, שתמדוד לראשונה גם צפייה דחויה ■ "הערוצים היום מפסידים רייטינג משום שהמערכת הנוכחית לא מפענחת נתח נכבד מהצפייה"

מנהלי גופי השידור נחשפו לראשונה למערכת מדידת הרייטינג החדשה. בישיבה שהתקיימה ביום חמישי האחרון במשרדי הוועדה הישראלית למדרוג, הציגה מנכ"לית הוועדה, יפעת בן-חי-שגב, בפני נציגי הערוצים את מערכת המדידה החדשה שתכנס לתוקפה בשנה הבאה, ותמדוד לראשונה צפייה דחויה.

בפגישה חשפה בן-חי כי כבר ב-20 במאי השנה תחל הסבת פאנל אנשי הפיפל מיטר לשיטת המדידה החדשה, ועד ינואר 2011 לפחות יישמרו הנתונים לצרכי מחקר בוועדה.

בישיבה נכחו בין היתר מנכ"ל קשת, אבי ניר; מנכ"ל רשת, אבי צבי; ומנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי.

בן-חי שגב אמרה בישיבה כי "מדובר בשינוי משמעותי. הערוצים היום מפסידים רייטינג, זאת משום שהמערכת הנוכחית לא מפענחת נתח נכבד מהצפייה בערוצי הברודקאסט".

מנכ"לית הוועדה למדרוג הוסיפה כי הציפייה היא "שהרייטינג יעלה, משום שנתח צפייה גדול לא נמדד".

בן-חי התייחסה בדבריה לנתונים לפיהם מאז ראשית 2009 נרשמה נסיגה קלה בצפייה בצפייה בברודקאסט, אולם זו לא עברה לערוצי הנישה. במהלך 2009 נתח הצפייה בפריים-טיים של ערוצי הברודקאסט (1, 2 ו-10) עמד על 46.4%, ואילו בשנת 2010 הוא נסוג מעט ל-44.9%.

לדברי בן-חי שגב ל"גלובס", תנועת הצופים היתה לכיוון מה שמכונה "לא מזוהה", והוא אותם אשר צופים בטלוויזיה באמצעות ממירים מקליטים או ב-VOD, ולכן אינם נספרים בנתוני הוועדה הישראלית למדרוג.