"טעות בירוקרטית" ברוסיה עיכבה טיסת לילה של ארקיע

שלטונות דרשו התעופה הרוסיים מאנשי צוות המטוס להציג להם ויזות וזאת למרות שרוסיה וישראל ביטלו בהסכם משותף את השימוש בוויזות בין שתי המדינות ■ הנהלת ארקיע מיהרה לערב את רשויות התעופה הישראליות ואלה ערבו את שגרירות רוסיה בישראל

טיסת לילה של חברת ארקיע שהייתה אמורה לצאת ממוסקבה לישראל עוכבה על ידי רשויות התעופה ברוסיה בגלל "טעות בירוקרטית" של רשויות התעופה הרוסיות. המטוס "שוחרר" ויצא לישראל רק אחרי שמנהל התעופה האזרחית הישראלי עיכב את המראתו מנתב"ג של מטוס נוסעים רוסי של חברת "טרנס אירו".

מטוס ארקיע המריא אתמול (ב) מאילת לסנט פטרסבורג, כשעליו 260 תיירים רוסים. המטוס אמור היה להוריד את הנוסעים בסנט פטרסבורג ומשם להמשיך כשהוא ריק מנוסעים למוסקבה שם היה אמור לאסוף 260 נוסעים ולהטיס אותם לישראל. כשהתכוון המטוס להמריא לכוון מוסקבה דרשו שלטונות התעופה הרוסיים מאנשי צוות המטוס להציג להם ויזות (אשרות שהייה) וזאת למרות שרוסיה וישראל ביטלו בהסכם משותף את השימוש בוויזות בין שתי המדינות.

למרות ניסיונות השכנוע של צוות ארקיע לא הסכימו הרוסים לאפשר את המראתו של המטוס על אנשי הצוות לכוון מוסקבה. הנהלת ארקיע מיהרה לערב את רשויות התעופה הישראליות ואלה ערבו את שגרירות רוסיה בישראל, שקבעה כי אכן מדובר בטעות אולם מפאת השעה המאוחרת לא הסכימו הרוסים לפתור את הבעייה בלילה וקבעו את המשך הטיפול לשעות הבוקר. משהתברר כי אלה פני הדברים, החליט מנהל רשות התעופה האזרחית הישראלית גיורא רום בצעד חריג וכדי להפעיל לחץ על הרוסים, למנוע ממטוס של חברת התעופה הרוסית "טרנס אירו" עליו כבר התחילו לעלות נוסעים להמריא לרוסיה מנתב"ג.

הצעד הועיל והרוסים אישרו בשעה 4.00 לפנות בוקר למטוס הישראלי להמריא למוסקבה. ובשעות אלה עושה המטוס את דרכו בחזרה לארץ. לדברי מנכ"ל ארקיע גדי טפר רשות התעופה האזרחית הוכיחה במקרה זה את הדאגה שלה לזכויות התעופה הישראלית. "למרות שעת הלילה המאוחרת גייסה רשות התעופה האזרחית את כל הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה ובמשרד החוץ, ורק בעזרת כל הגורמים האלה שהושיטו יד ,התקרית הזו, שהייתה יכולה להמשך זמן ארוך ולהסב נזקים חמורים, הסתיימה במהירות יחסית".