ארקיע הוקמה בשנת 1949 על ידי משרד התחבורה בשיתוף חברת אל על כדי לקיים את הקשר עם אילת ונקראה אילתה. בשנת 1950 נרשמה החברה בשם ארקיע והפעילה טיסות סדירות פנים ארציות
חברת התעופה ישראייר הודיעה כי קיבלה אישור להפעיל טיסות בקו המבוקש לניו יורק, והצפי הוא להמראה ראשונה באביב הבא • מטוס חכור, שבע טיסות שבועיות וצוות ישראלי: כך זה יעבוד, ומה תהיה ההשפעה על התחרות והמחירים
שביתה מתוכננת ביוון צפויה להשפיע על ענפי תחבורה רבים, מהאוויר ועד הים • העיתוי רגיש במיוחד ונוגע גם לנוסעים מישראל • ההשבתה מתקיימת על רקע דרישות להעלאת שכר ועוד • חברות התעופה נערכות לשינויים
הפעילות הבינלאומית בשדה תעופה רמון ממשיכה להתרחב: לאחר שאל על הודיעה על תוספת של טיסות שבועיות בין נתב"ג לרמון, חברת התעופה הרוסית רד ווינגס מצטרפת • וגם: ארקיע במבצע של הרגע האחרון לקראת פסח - טיסות הלוך ושוב לניו יורק ב-999 דולר, כולל מזוודה • חדשות התעופה
ארקיע נסוגה מהעתירה שהגישה נגד רשות שדות התעופה בדרישה שכלל טיסותיה יבוצעו מטרמינל 1 בנתב"ג, לאחר שביהמ"ש אותת כי העתירה תידחה • עוד נקבע בהחלטת השופט: "מצופה מרשות שדות התעופה ומשרת התחבורה, כרשויות ציבוריות, לקיים בהקדם האפשרי הידברות עם ארקיע באשר להסדרי הטיסה, בלב פתוח ובנפש חפצה"
החל ממאי ניתן יהיה לרכוש כרטיסים במחלקת הביזנס לניו יורק גם בחברת ארקיע • זו החברה המפתיעה ממנה יוחכרו המטוסים • כיום ניתן לטוס לניו יורק במחלקת ביזנס עם אל על ויונייטד, ובשבוע הבא תצטרף גם דלתא
ארקיע עתרה נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה בדרישה להעביר את פעילות החברה לטרמינל 1 בנתב"ג, בטענה כי הדבר יסייע להורדת מחירי כרטיסים • ברש"ת דוחים את הטענות ומאשימים: החברה לא פועלת מתוך דאגה לציבור או לשוק • במשרד התחבורה מסירים אחריות
הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • האחים אבי, ג'ו ורפי נקש, השולטים בארקיע ובעסקי מלונאות ונדל"ן, לא הצליחו לגשר על הפערים ביניהם לגבי העסקתו של מנכ"ל הקבוצה לשעבר, אבי חורמרו • המהלך הדרמטי מגיע ערב הנפקתה המתוכננת של אמפא, אשר עשויה לחשוף לראשונה את האחים נקש לאור הזרקורים
ארקיע, ששולטת בקו לאילת, חותכת בחצי את תדירות הטיסות • את האצבע המאשימה היא מפנה לקיצוץ תקציבי הביטחון וסירוב משרד התחבורה להעביר את הפעילות הבינלאומית שלה לטרמינל 1 בנתב"ג • כעת החברה החליטה לעתור נגד רשות שדות התעופה
ארקיע יוצאת במבצע חריג ומשווקת מאות כרטיסים באתר החברה בהנחה של 100 דולר עבור נוסעים "ספונטניים" • בזכות ההנחה ניתן לרכוש כרטיסים ליעדים קרובים במזרח אירופה ב-50-200 דולר, לדובאי בפחות מ-300 דולר ולאירופה הקלאסית בפחות מ-400 דולר • אלה האותיות הקטנות
בממשלה החליטו להקטין את שיעור ההשתתפות בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות • ארקיע היא חברת התעופה הישראלית הראשונה שמגיבה ונוקטת צעדים - את המחיר ישלמו תושבי אילת
חברות התעופה האמריקאיות חוזרות לפעול בישראל, אך היצע טיסות מצומצם ומחסור בטיסות ישירות מונעים הוזלת כרטיסים • מי שירצה לטוס לארה"ב במחירים שהכרנו לפני המלחמה יוכל לעשות זאת - עם הרעה משמעותית בתנאים
חברת התעופה ההודית חוזרת לישראל ותגדיל את התחרות לטיסות למזרח • חשיבות הקו כפולה, כי דלהי משמשת כהאב ממנו יוצאות טיסות המשך ליעדים במזרח כגון נפאל, וייטנאם ולאוס • וכמה תעלה טיסה ישירה לדלהי? • חדשות התעופה
התחרות לארה"ב גדלה אבל עדיין לא מספיק בשביל להוריד את המחירים, וארקיע כבר משווקת כרטיסים במחלקת התיירים במחירים גבוהים • דלתא צפויה לחזור לישראל באפריל, ובכך תהיה החברה האמריקאית הראשונה שמחדשת טיסות • בדקנו כמה יכול לחסוך קונקשן וכמה זמן תצטרכו להמתין (רמז: לא מעט) • וגם: תוספת הטיסות של ישראייר ו-ITA • חדשות התעופה
מטוסים פנויים הפכו למשאב נדיר בעולם התעופה, מה שהקפיץ את עלויות ההחכרה בעשרות אחוזים בשנה החולפת • חברות זרות מעדיפות יעדים משתלמים יותר מישראל, שגם ביטוחי הטיסות אליה התייקרו מהותית בשל המלחמה, ונראה כי עידן הטיסות הזולות הולך ומתרחק
למרות הבשורה שהביאו ארקיע ומטה ההייטק, חסרות לכל הפחות 15 טיסות שבועיות נוספות לארה"ב כדי לענות על הצורך • מה צריך לקרות כדי שההיצע יגדל? הממשלה התחייבה לתת רשת ביטחון לחברות שיטוסו לצפון אמריקה, אך השרים רגב וסמוטריץ' לא הגיעו לדיון, והוא נדחה
נשבר המונופול של אל על? ארקיע תתחיל להפעיל טיסות חכורות לארה"ב, בשיתוף-פעולה עם יוזמת ההייטקיסטים "טק אייר" • המחיר יחל מ-1,199 דולר לכרטיס הלוך ושוב, ויתווספו 3 טיסות שבועיות לקו המבוקש
אל עלארה"בדלתא איירליינסחברות תעופהטיסותיונייטד איירליינסישראיירישראל במלחמהניו יורקנתב"ג