בהשראת חברות הלואו קוסט, גם חברות התעופה המסורתיות "מפרקות" את תמחור כרטיסי הטיסה לרכיבים שונים - באופן שלעתים מייקר את המחיר לנוסע • נתונים גלובליים עדכניים מראים כי מקור ההכנסה המשמעותי ביותר מגיע מהכבודה, ומסתכם בכ–20 מיליארד דולר בחודש
עסקת המיזוג בין אל על לארקיע עודנה מתגבשת, אך כבר נתקלת בהתנגדות עזה מצד עובדי ארקיע • במכתב נוסף שנשלח מטעם ארגון תו"ת (תיירות ותעופה) המאגד את עובדי החברה ליו"ר הדירקטוריון גדי טפר, נטען כי התנהלות ההנהלה "סותרת לחלוטין את טובתה ארוכת הטווח של ארקיע"
העובדים טוענים כי הנהלת החברה קידמה עסקה לרכישת מטוס מחברת חכירה שנמצאת בבעלות האחים נקש בתמורה ל-55 מיליון דולר, במקום עסקה לחכירת שני מטוסים שיתגברו את צי המטוסים של החברה בתקופת פסח • בנוסף נטען כי החברה לא פועלת לגבות חוב של 2 מיליון דולר מבעלת השליטה בחברה
עובדי ארקיע פנו במכתב ליו"ר ומנכ"ל החברה גדי טפר בדרישה לקבל נתונים ומענה לתשובות הנוגעות לפעילות החברה בשבת • העובדים חוששים שאם ארקיע תמוזג עם אל על, היא תיאלץ להפסיק לטוס בשבת, ובכך לא רק תאבד את היתרון כחברה הישראלית היחידה שלא טסה בשבת, אלא גם תאבד הכנסה לא מבוטלת
בשבוע הבא אמור להיחנך קו נתב"ג-שארם א-שייח', אלא שהאישור לטיסות הגיע רק ברגע האחרון • עד שהאישור הגיע, התוכניות להפעיל עשרות טיסות בשבוע ליעד שיכול להיות מעניין מאוד עבור ישראלים - כבר נגוזו
חברת "לים", שבבעלות קבוצת טדי שגיא, תספק מוצרי דיוטי פרי בצי המטוסים של ארקיע • וגם: קבוצת אביליטי אדג' מאשדוד זכתה בפעם השנייה ברציפות בפרס השופטים באליפות הרובוטיקה הארצית בחסות הטכניון • אירועים ומינויים
הטיסות צפויות להתחיל כבר במהלך חול המועד פסח • ארקיע וישראייר הודיעו כי יפעילו 14-15 טיסות שבועיות, ודיזנהאוז תשווק חבילות נופש בשילוב עם חברת התעופה אייר קהירו
בשל התפרעות של אזרח ישראלי במטוס, חל עיכוב של יותר משעתיים בטיסה מדובאי לתל אביב • מקרה זה מצטרף לתופעת התפרעויות נוסעים שגוברת בתקופה האחרונה
מניית חברת התעופה נסחרת בחודשים האחרונים בתנודתיות רבה, הנגזרת מרמת מינוף גבוהה שבה נאלצת אל על לפעול בגלל פגיעתה הקשה של הקורונה מחד, ומהצד השני, משורת הקלות צפויות במגבלות החלות על ענף התעופה • אותן הקלות מגדילות לאחרונה את הביקושים לטיסות ועשויות לדחוף את הענף ליציאה מהמשבר
צמצום מספר חברות התעופה בשוק הישראלי הוא מהלך מתבקש, אבל האם נכון שארקיע תתמזג לאל על - או שמא המיזוג המתבקש הוא בין ישראייר וארקיע? • דעה
תהליך הסדרת פעילות ביטחון התעופה הישראלי מדובאי טרם הוסדר סופית מול הרשויות באיחוד האמירויות, ואם לא יימצא פתרון בקרוב, החברות הישראליות לא יוכלו לנחות בדובאי • מי שקובע את נהלי האבטחה של החברות הישראליות הוא השב"כ, ונציגי אגף הביטחון באל על מנסים להגיע להבנות עם הרשויות בדובאי
לאחר שמוקדם יותר היום דווח על מזכר הבנות בלתי מחייב, לפיו ארקיע תמוזג לתוך אל על, עובדי ארקיע, המחזיקים ב-30% מהחברה (באמצעות ארגון תו"ת) מודיעים על התנגדותם למהלך • במכתב שהופץ לעובדים מטעם דירקטוריון תו"ת נטען כי עסקת הרכישה "כוללת כמה פגמים מהותיים שלא תאפשר לנו לשמור על קיומה העצמאי של ארקיע לאורך זמן"
החברות מודיעות על מזכר הבנות בלתי מחייב, לפיו ארקיע תמוזג לתוך אל על בתמורה להקצאת מניות • ההסכם טעון אישור של עובדי ארקיע, המחזיקים ב-30% ממניות החברה, ואת אישור רשות התחרות
לפי ההסכם, ארקיע תוותר על קרקע שרשומה על שמה בהערת אזהרה בשדה דב תמורת 26 מיליון שקל, ובתמורה יסלקו רמ"י ורשות שדות התעופה את התביעות נגד החברה על דמי שימוש בסך של כ-55 מיליון שקל
ביה"ד לעבודה הוציא צו מניעה המורה לוועד טייסי ארקיע להשתבץ ל-6 טיסות מטען שאמורות להמריא לסיאול כדי להביא לארץ ערכות של בדיקות קורונה • העובדים טענו כי אינם נוקטים עיצומים, אך ביה"ד קבע כי מדובר בפעולה קיבוצית מתואמת • הטייסים פנו לרת"א שתתערב בהחלטה
במסגרת המתווה, המדינה תעמיד לחברות אגרות חוב המירות למניות, לתקופה של שלוש שנים ללא ריבית, בהיקף מוגדל של עד 85 מיליון דולר - הגדלה של 41 מיליון בהשוואה ל-44 מיליון שאושרו בנובמבר • בעלי השליטה יזרימו הון ביחס של 3:2
אל עלארה"בדלתא איירליינסחברות תעופהטיסותיונייטד איירליינסישראיירישראל במלחמהניו יורקנתב"ג