73% מהחברות הטמיעו את מערכת הדיווח המקוון למע"מ

כך עולה מסקר שערך פורום CFO ■ יו"ר הפורום, נגה קינן: "למרות החששות הרבים שליוו את הנעת רפורמת הדיווח המקוון, רשות המסים והחברות הצליחו להניע את המהלך"

73% מהחברות המחוייבות בדיווח מקוון למע"מ הטמיעו אותו כליל - כך עולה מסקר שערך פורום סמנכ"לי הכספים של החברות המובילות במשק (פורום CFO).

במסגרת רפורמת המעבר לדיווח מקוון למע"מ בישראל, שהחלה ב-1 בינואר השנה, חויבו חברות שהמחזור השנתי שלהן הוא יותר מ-4 מיליון שקל בדיווח מקוון למע"מ. החובה תחול בהדרגה על גופים נוספים כמו מלכ"רים, מבצעי עסקאות פטורות ממס, ובהמשך גם על חברות שמחזורן הוא יותר מ-1 מיליון שקל.

הסיבות העיקריות לעיכובים בהטמעת המערכת שמנו סמנכ"לי החברות היו סוגיות הקשורות במערכות המידע בחברות. רוב הנשאלים העירו כי המעבר לדיווח מקוון הצריך שעות תכנות ופיתוח דו"חות וגרר עלויות מצד חברתם, וכי הם נתקלו בליקויים טכניים.

לדברי אילן קליגר, סמנכ"ל כספים בחברת הדלק אלון וחבר בפורום רשות המסים לליווי רפורמת הדיווח המקוון, "אף שטרם נפתרו כל הבעיות, הנושאים המהותיים צלחו את המעבר לדיווח המקוון".

נגה קינן, יו"ר פורום CFO, אמרה כי למרות החששות הרבים שליוו את הנעת רפורמת הדיווח המקוון, הצליחו רשות המסים והחברות להניע את המהלך.