בתוך המשפחה: נייר חדרה במו"מ למכירת מגרש לגב ים

אם תיחתם העסקה, תרשום נייר חדרה רווח של כ-24 מיליון שקל

חברת נייר חדרה, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, מנהלת מו"מ למכירת מגרש תעשייתי בשטח 7.6 דונם בתל אביב לחברת גב ים, החברה הבת של נכסים ובנין, גם היא מאותה הקבוצה, תמורת כ-60 מיליון שקל. אם תיחתם העסקה, תרשום נייר חדרה, על פי הערכות ראשוניות, רווח הון של כ-24 מיליון שקל.

הקרקע שימשה בעבר כמפעל לייצור נייר והיא ממוקמת ברחוב תוצרת הארץ, על גבול תל אביב-גבעתיים. מדובר בקרקע שאותה חוכרת נייר חדרה מעיריית תל אביב לפי הסכמי חכירה בתוקף עד 2059. החברה חתמה ב-2002 על הסכם בהיקף של 29 מיליון שקל עם העירייה, להארכת זכויות החכירה במגרש. במסגרת החוזה, שנערך כחלק ממבצע היוון לזכויות חכירה, התאפשר לנייר חדרה להקים במקום משרדים בשטח של 23-26 אלף מ"ר בהתאם לאישור רשויות התכנון.

יצטרף לנכסים המניבים במרכז

בדו"חותיה הכספיים לשנת 2009 דיווחה נייר חדרה כי היא בודקת אפשרויות שונות לשימוש בקרקע, וכי לפי הסכם החכירה עם עיריית תל אביב, התחייבה לנצל זכויות בנייה שניתנו לה עד חודש ספטמבר 2009. בהסכם זה נכתב כי אי ניצול הזכות, במידה שהתקופה לא תוארך, עלול להוות הפרת ההסכם, אולם נייר חדרה פעלה להארכת תקופת ניצול הזכויות בקרקע.

אם תושלם העסקה, לא תהיה זו הקרקע הראשונה של גב ים בת"א, אשר מחזיקה בחלקים ממגדל המילניום שברחוב הארבעה בעיר.

בבעלות גב ים מבני היי-טק, משרדים, מסחר, תעשייה, אחסנה וחניונים בשטח כולל של כ-757 אלף מ"ר. הנכסים המניבים של החברה מצויים רובם באזורי ביקוש מרכזיים, כמו פארק מת"ם בחיפה, אזור התעשייה של הרצליה פיתוח, קיסריה, רחובות ופתח תקווה.