האם בקרוב תשונה שיטת לימוד הנהיגה על רכב דו-גלגלי?

הוועדה לשינוי שיטת לימוד הנהיגה ברכב דו-גלגלי תגיש בקרוב לשר התחבורה דו"ח ביניים הכולל תוכנית חדשה ■ בין השאר תיבחן רכיבה בתנאי דרך משתנים כמו לילה, גשם או ערפל

לידיעת האופנוענים, בעיקר הצעירים, ייתכן שבקרוב תשונה שיטת לימוד הנהיגה על רכב דו-גלגלי.

הוועדה לשינוי שיטת לימוד הנהיגה ברכב דו-גלגלי תגיש בקרוב לשר התחבורה ישראל כץ דו"ח ביניים הכולל לימוד תוכנית.

בראש הוועדה עומד מנהל אגף נהגים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, דרור שפירא וחברים בה הממונה על בתי הספר לנהיגה ציון בוריה, מנהל מחוז רישוי באר שבע והדרום רב בוחן, חנניה אפנג'ר, מורים לנהיגה ומומחים לרכיבה על רכב דו- גלגלי מועדון האופנועים הישראלי.

עיקר דיוני הוועדה הם סביב העמקת מיומנות הרכיבה של תלמידים והארכת שעות לימוד הנהיגה. כמו כן פועלת הועדה לשנות את שיטת המבחנים הנהוגה כיום ולשדרג את קורסי החובה של מורי הנהיגה.

מדובר בין השאר בקביעת מספר שיעורים מינימלי לדרגות הרישוי השונות, הנהגת שיעורי חובה במגרש ההדרכה ובדרכים עירוניות ובינעירוניות, ורכיבה בתנאי דרך משתנים כמו לילה, גשם או ערפל. הוועדה אף שוקלת לשנות את הטסט ולהגיש הצעה להכשרה למורי הנהיגה.

מנתוני אגף התנועה במשטרה מתברר כי כלי רכב דו-גלגלי מעורבים ב-8% מהתאונות הקטלניות בעוד שחלקם במצבת כלי הרכב בישראל עומד על 4% בלבד.

משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יחלו בקרוב בקמפיין נרחב להגברת מודעות רוכבי אופנועים והנהגים לסכנות שבכביש. במקביל לכך תקיים המשטרה מבצע אכיפה ארצי כנגד נהגי האופנועים המעורבים בעבירות תנועה חמורות.

נציגי מועדון האופנועים הישראלי הודיעו בישיבה כי יפעלו בקרב רוכבי האופנועים בכל הארץ להגברת מודעותם של נהגי הרכב הדו-גלגלי לנושא הבטיחות בדרכים ולעלייה החדה במעורבותם של רוכבי האופנועים בתאונות דרכים.

שר התחבורה כץ ציין כי בכוונתו לפנות לשר האוצר, יובל שטייניץ בבקשה להוזיל את המיסוי על אביזרי בטיחות וציוד מיגון של כלי הרכב הדו-גלגלי, במטרה לעודד אותם להשתמש באמצעי מיגון חיוניים ולהפוך את הרכיבה על האופנוע לבטוחה יותר.