וינשטיין: ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ענת קם ללא שימוע - תקינה

היועץ המשפטי לממשלה אף דחה את בקשת סניגוריה של קם, עוה"ד אביגדור פלדמן ואיתן להמן, לקבל שימוע בדיעבד: "איננו מקבלים את טענתכם לפיה ההחלטה על פטור מחובת יידוע בעניין זה ניתנה כלאחר יד"

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, מאשר כי ענת קם, המואשמת בריגול חמור בעקבות מסירת מסמכים צבאיים סודיים לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו, לא זכתה לשימוע בטרם הוחלט להגיש נגדה כתב אישום.

לדברי וינשטיין, החלטתה של פרקליטת מחוז תל-אביב, עו"ד רות דוד, לפטור את רשויות התביעה במקרה זה מחובת שימוע בטרם הגשת כתב האישום נגד קם בחודש ינואר האחרון היתה תקינה.

וינשטיין אף דחה היום (ב') את בקשת סניגוריה של קם, עוה"ד אביגדור פלדמן ואיתן להמן, לקבל שימוע בדיעבד. "איננו מקבלים את טענתכם ולפיה ההחלטה על פטור מחובת יידוע בעניין זה ניתנה כלאחר יד", כתב עוזרו הבכיר של היועץ, עו"ד רז נזרי. "ההחלטה על הגשת כתב אישום, הכולל עבירות חמורות, ניתנה לאחר לא מעט ישיבות והתייעצות בדרגים בכירים ביותר. בנסיבות אלה היה מקום לפטור מחובת יידוע, וכך אכן החליטה פרקליטת המחוז, בהתאם לסמכותה".

לשכת היועץ אף דוחה את טענת סניגוריה של קם, ולפיה מאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הקודם, מני מזוז, והנוכחי וינשטיין, היו מעורבים בכריתת ההסכם שנחתם עם העיתונאי אורי בלאו - היה על היועץ עצמו לקבל את ההחלטה על העמדתה לדין של ענת קם, ולא להותירה בידי פרקליטת המחוז.

"ביחס לבלאו קיימת רגישות הנובעת מהיותו עיתונאי", כתב נזרי, "ועל אף מעורבות היועץ המשפטי בטיפול בעניינו, עדיין אין משמעות הדברים כי החלטה בעניינה של מרשתכם טעונה בהכרח אישור או הכרעת היועץ המשפטי לממשלה. פרקליטות מחוז תל-אביב היא הגורם המוסמך לטיפול בתיק".

משפטה של ענת קם אמור להיפתח בשבוע הבא בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.