הדולר היציג נחלש ב-0.5% ל-3.759 שקלים; האירו התייצב

המשקיעים בעולם חוששים ממיתון באירופה, אך שרי האוצר של האיחוד האירופי מרגיעים ■ שוקי המניות בעולם עולים והדולר נחלש בהתאם ■ משרד האוצר האמריקני: המשקיעים הסתערו על נכסים דולריים במארס

השקל נסחר היום (ג') במגמה מעורבת מול המטבעות העיקריים, הדולר והאירו, כאשר בשוק המט"ח העולמי האירו מתייצב מול הדולר לאחר שאמש הוא רשם שפל של 4 שנים בשל החשש כי משבר החובות באירופה ידרדר את היבשת למיתון נוסף.

הדולר איבד 0.5% ושערו הציג נקבע ב-3.759 שקלים. האירו היציג הוסיף 0.1% ל-4.658 שקלים. בעולם, האירו מוסיף 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.24 דולרים, לאחר שאמש הוא נגע ב-1.223 דולרים - שפל של 4 שנים. הסיבה להיחלשות הדולר בעולם היא העליות בשוקי המניות, שכן החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עולים בכ-0.4% ובורסות אירופה מטפסות גם כן.

המשקיעים המשיכו אמש למכור את האירו על רקע החששות כי תוכניות הצנע של יוון, ספרד ופורטוגל, שנועדו לצמצם את הגירעונות שלהן במסגרת ההתמודדות עם משבר, יגררו את גוש האירו למיתון נוסף. שרי האוצר של האיחוד האירופי מנסים להרגיע ולומר שמדינות יציבות יותר באירופה לא יצטרכו לבצע קיצוצים כה עמוקים, כך שאין חשש למיתון נוסף באירופה.

ובזמן שהחששות ממשבר החובות גוברים, המשקיעים כידוע בורחים לנכסים דולריים שנתפסים כ"חוף מבטחים" בעתות של אי ודאות בשווקים. לפי נתוני משרד האוצר של ארה"ב, המשקיעים רכשו מניות ואגרות חוב אמריקניות בהיקף של 140.5 מיליארד דולר בחודש מארס - כמעט פי 2 מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. זאת, לאחר רכישות בהיקף של 47.1 מיליארד דולר בפברואר. סין רכשה במארס אג"ח אמריקניות לראשונה מאז חודש ספטמבר, והיא המלווה הגדולה ביותר לארה"ב.

בשוק המט"ח המקומי ניכרים מחזורי מסחר דלילים היום כיוון שמדובר בערב חג שבועות, כך שהמסחר דומה לימי שישי. מחר (ד') לא יתקיים מסחר בשוק המט"ח בישראל.