החובות בליגה הספרדית צמחו ל-3.53 מיליארד אירו

כך עולה ממחקר שבדק את הנתונים הכלכליים של הקבוצות בליגה לעונת 2008/09 ■ מדובר בעלייה של 40 מיליון אירו לעומת 2007/08 ■ הנתון הופך את הליגה הספרדית לבעלת החובות הכבדים ביותר בעולם הכדורגל

דווקא בימים בהם נפתחה עונת המלפפונים, וברצלונה כבר החלה במסע קניות נרחב ויקר שכולל את דויד וייה ואולי גם ססק פברגאס, נדמה כי המצב הכלכלי בליגה הספרדית מעולם לא היה גרוע יותר. לפחות בכל הקשור למועדונים שאינם בארסה או ריאל מדריד.

החובות הכוללים של קבוצות הליגה הספרדית בעונת 2008/09 צמחו לסך של 3.53 מיליארד אירו, אחרי שעונה לפני כן הסתכמו ב-3.49 מיליארד אירו. כך עולה ממחקר שערך פרופסור חוזה מריה גאי מאוניברסיטת ברצלונה.

נתונים אלו מציבים את הליגה הספרדית במקום הראשון והלא מחמיא בטבלת הליגות בעלות החובות הגבוהים ביותר בכדורגל העולמי. במקום השני נמצאת הפרמיירליג האנגלית. ב"גרדיאן" פורסם השבוע כי חובותיה לאחר עונת 2008/09 הסתכמו בכ-3.3 מיליארד אירו (2.9 מיליארד ליש"ט).

עוד משהו מדאיג עבור הכדורגל הספרדי שעולה מהנתונים הוא נושא הרווח התפעולי: רק שלוש קבוצות בליגה - ריאל מדריד, ברצלונה ונומנסיה (שירדה ליגה) - הצליחו לרשום רווח, כשכל 17 הקבוצות האחרות מסיימות עונה עם הפסד.

אחת הדוגמאות למצב הקשה של הליגה הספרדית היא מאיורקה, הקבוצה בה משחק השוער הישראלי דודו אוואט. מועדון הצמרת, שפספס במחזור האחרון את העלייה למוקדמות ליגת האלופות כשסיים במקום החמישי בליגה, הודיע שבימים הקרובים ייכנס להליכים של פירוק - זאת בעקבות חוסר יכולת להתמודד עם חוב של 85 מיליון אירו.