לראשונה זה 8 חודשים: מדד משכן עלה ב-0.1% באפריל

בנק הפועלים: למרות עלייה נוספת של 1.1% במחירי הדירות באפריל, מצבם של רוכשי הדירות בישראל מעט טוב יותר ■ הסיבה: ירידה של ריביות המשכנתאות לשפל ועלייה קלה בשכר הממוצע במשק

מדד משכן למצב רוכשי הדירות עלה ב-0.1% בחודש אפריל - העלייה הראשונה מאז יולי 2009. כך עולה מנתונים שפרסם היום (ה') בנק הפועלים. העלייה במדד הגיעה חרף העלייה המתמשכת במחירי הדירות (על פי נתוני הלמ"ס), ויש לציין כי מדובר בעלייה מתונה למדי לאחר שהמדד נפל ב-8.6% מיולי אשתקד.

מדד משכן
 מדד משכן

לפי נתוני הלמ"ס, מחירי הדירות עלו ב-1.1% בחודש אפריל והשלימו זינוק של 22% בשנה האחרונה ו-42% מתחילת גל העליות שהחל באמצע 2007. מדד משכן עצמו צנח ב-21% מאמצע 2007, עדות להרעה הניכרת במצבם של רוכשי הדירות בישראל עקב הזינוק במחירים.

"בחודש אפריל נבלמה הירידה במדד משכן למרות התייקרות מחירי הדירות", מסרו כלכלני בנק הפועלים. "הירידה בריבית הלוואות המשכנתה קיזזה את השפעת עליית המחירים".

לפי נתוני בנק ישראל, הריבית הממוצעת על המשכנתאות לטווח של 17-20 שנה (ריבית קבועה צמודת מדד) ל-3.4% באפריל מ-3.51% במארס. כלכלני בנק הפועלים מציינים כי זוהי הריבית "הנמוכה ביותר שנרשמה מאז החל בנק ישראל לפרסם נתון זה בשנת 1996". כמו כן, השכר הממוצע במשק עלה במעט ותרם לשיפור הקל במדד משכן.

מדד משכן
 מדד משכן