קיץ סלולרי ביפן

הטלפונים החדשים בתעשיית הסלולר היפנית ילוו את המקומיים בימי השמש החמים

בשבוע שעבר נערכה ביפן החשיפה העונתית של דגמי הקיץ החדשים בשוק הטלפונים הסלולריים המקומי. למי שמקל ראש בחשיבות האירוע נזכיר, כי יפן היא שוק של כ-120 מיליון מנויים ורבים מהם נכנסים לקטגוריה "משדרגים מתמידים" ומדלגים - לעיתים תכופות על חשבונם - מדגם לדגם כדי לאמץ את החידושים האחרונים בשוק.

לפיכך, זהו אירוע בעל חשיבות מפתח גם למפעילות הסלולריות וגם ליצרניות האלקטרוניקה המקומיות הגדולות, שכולן מנסות למשוך את לב הלקוחות באמצעות חידושים "עולמיים". בשנים האחרונות נראה אמנם שהקוריאנים נחושים לקחת את כתר החדשנות בענף וגם לאירופאים (נוקיה) יש מה לחדש. אבל כשסוני, פנסוניק, שארפ, פוג'יטסו ושות' מחליטות לערוך תצוגת תכלית טכנולוגית אפשר להמר שהחידושים יהיו מרשימים מאוד.

פוג'יטסו: וידיאו ב-HD מלא

דוגמה טיפוסית הוא מכשיר הדגל החדש והקומפקטי של פוג'יטסו, שהושק ברשת KDDI. כראוי לטלפון, שייצא לקראת עונת החופשות והטיולים, החליטה פוג'יטסו לרכז את המאמצים בתחום המולטימדיה והצילום. התוצאה היא הטלפון המסחרי הראשון בשוק העולמי, שמסוגל לצלם סרטי וידיאו באיכות HD מלא (1080p), בדומה לאיכות המקובלת כיום במצלמות הווידיאו הייעודיות.

אורך ההסרטה תלוי רק בנפח כרטיס זיכרון אם כי צילום באיכות הזו דורש שימוש בכרטיסי מיקרו SD מהירים מדור רביעי. מי שיתעקש לצפות בסרטים שצילם על מסך FULL HD ביתי יצטרך להעביר אותם מהטלפון למחשב ולצרוב אותם על תקליטור בלו-ריי.

פוג'יטסו לא עצרה כאן והעניקה לטלפון גם יכולות צילום סטילס פורצות דרך. אלה כוללות, בין השאר, חיישן CMOS שמאפשר צילום תמונות סטילס ברזולוציה של 13.1 מגה פיקסל; "סופר זום" דיגיטלי עם אלגוריתם שמשפר משמעותית את איכות הצילום ממרחק; צילום רצף מהיר של 7 תמונות (לפני ואחרי הלחיצה הפיזית), שמתוכן בוחרת אוטומטית המצלמה את התמונה הטובה ביותר; עדשה אופטית רחבה של 28 מילימטר; זיהוי אוטומטי של סצנות הצילום והתאמת המאפיינים; צילום זורם בהילוך איטי (עד רבע מהמהירות הרגילה); זיהוי אוטומטי של פרצופים ומעקב אחר הפרצוף הרצוי בתוך תמונה רבת משתתפים; ורגישות יוצאת דופן של עד IS0 25600, שמשפרת משמעותית את איכות הצילום בתנאי תאורה גרועים.

מי שהגיע קצר נשימה לסוף המפרט הזה ישמח בוודאי לדעת, שהטלפון המתקפל החינני של פוג'יטסו, שמשקלו כ-140 גרם, מצויד גם בביצועים טיפוסיים לטלפונים יפנים מהדורות האחרונים כמו מסך מגע בגודל 3.5 אינץ' עם זיהוי אוטומטי של כתב יד, מקלדת נוחה, טלוויזיה דיגיטלית אלחוטית, משדר FM לנגינת מוזיקה ברדיו של הרכב ומילונים ברמה מקצועית. הטלפון גם חסין בפני מים ומאפשר צילום בעומק עד כמטר.

טלוויזיה ב-60 פריימים לשנייה

יצרנים אחרים התמקדו בשיפור אלמנטים אחרים של תרבות הפנאי הקיצית, ובראשם שדרוג איכות הצפייה בטלוויזיה הדיגיטלית האלחוטית של יפן (1-SEG), שבה מצוידים כיום כמעט כל הטלפונים החדשים ביפן.

הדגם החדש S004 של סוני, שנושא עליו את הלוגו של סדרת הטלוויזיות היוקרתיות "בראביה" של החברה, למשל, מאפשר לצפות באמצעות הטלפון בשידורי טלוויזיה ובסרטי VOD (אופציה פופולרית ביפן) באיכות חלקה של 60 פריימים בשנייה - איכות טובה פי ארבעה ממה שהתאפשר עד כה. בסרטי הטלוויזיה אפשר לצפות על מסך ה-3.2 האורגני של הטלפון המתקפל שלו או לחבר אותו לטלוויזיה חיצונית.

גם טושיבה המתחרה הצמידה לטלפון החדש שלה את הקידומת "REGZA", ששייכת לסדרות הטלוויזיות הביתיות שלה והמפרט שלו מזכיר ברושור של טלוויזיית LCD רצינית ולא מפרט של טלפון עם מסך LCD קטנטן: מעבד ייעודי לשיפור אוטומטי איכות וחדות התמונה, קונטרסט גבוה וכדומה.

המפתח לביצועים הטלוויזיוניים המרשימים של שני הדגמים הללו הוא מעבד חדש, שמוצאו דווקא לא יפני: שני הדגמים משתמשים במעבד ה"סנאפדראגון" של חברת קוואלקום עם מהירות שעון רצינית של 1 ג'יגהרץ ויכולת עיבוד גבוהה פי 6 מבעבר.

שארפ: הרבה שמש ומגרשי גולף

לשארפ לא חסר שום דבר בתחום הצילום או הטלוויזיה אבל הכוכב החדש בקולקציה החדשה שלה שם דווקא את המוקד על האלמנט שמזוהה ביותר עם חופשת הקיץ - השמש. צידו האחד של הטלפון מצויד בתא סולארי גדול אך בניגוד לטלפונים "סולאריים" אחרים, שהוצגו בעבר והיו כמעט על סף הגימיק, כאן מציע התא ביצועים שימושיים ורציניים.

חטיבת האנרגיה הסולארית של שארפ, שעוסקת לרוב בפרויקטים תעשייתיים כבדים, פיתחה עבור הטלפון תא שמספק עד שלוש שעות המתנה או שתי דקות דיבור רצוף על כל 10 דקות של חשיפת הטלפון לשמש. ביפן מעריכים כי תאים כאלה יאפשרו בעתיד להקטין משמעותית את הסוללות בטלפונים, שנחשבות למקור זיהום סביבתי לא מבוטל בעולם.

לטלפון החדש של חברת שארפ יש עוד ביצועיים חיוניים ליפנים הנופשים, כמו מערכת GPS פנימית עם מפות של מסלולי גולף ידועים ברחבי העולם ופונקציה שמאפשרת לחובט לדעת בכל מקום את המרחק המדויק שלו מהבור אליו הוא מכוון. שיזוף נעים.