יש מצב לעונת דובדבנים נוספת?

לפיני גרשון כבר אין שפנים לשלוף מהכובע, ועודד קטש? הוא כיוונן את הקבוצה שלו בדיוק עבור המשחק הזה, ובנה קו אחורי אדיר ■ האם זה אומר שגלבוע/גליל יכולה לגנוב אליפות למכבי ת"א? הרבה תלוי ביכולת שלה להתגבר על הבעיה הכי גדולה שלה - זריקות העונשין ■ התשובות הסופיות: הערב (20:55, ערוץ 10) בגמר הפיינל-פור

מכבי ת"א הראתה בחצי הגמר מול נתניה ניצוצות של כדורסל. אבל למען האמת קשה ללמוד יותר מדי מה-26 הפרש הזה. גם פיני גרשון שנשאל במסיבת העיתונאים מה ייקח מהמשחק, ענה "את עשר הדקות הראשונות". הוא הגזים, כבר אחרי שלוש דקות המשחק היה גמור. זה אפילו לא היה משחק אימון.

אבל בגמר זה כמובן יהיה סיפור אחר. קודם כל בגלל המאמן שיעמוד מולו. גרשון יפגוש את עודד קטש, המאמן היחיד בליגה שלא רק יכול לתת לו זיג על כל זאג, אלא גם זה שיש לו את הכלים לעשות את זה. מתחילת העונה העמיד קטש בגלבוע/גליל קו אחורי שאינו נופל מזה של מכבי. ההחתמה המאוחרת של גל מקל שיבשה אמנם את האיזון הקבוצתי, אבל היתה בראיה לטווח הרחוק, ואת הדיבידנד על מקל קיבל קטש בסוויפ בסדרת הפלייאוף ובחצי הגמר מול ירושלים. מי כמוהו יודע שתארים לוקחים עם גארדים.

בשלבים כאלו של העונה, קטש גם ייהנה מהעובדה שקשה מאוד להפתיע. קשה לראות איזה עוד שפנים ישלוף גרשון מהכובע. מכבי שיחקה כמעט פי שניים יותר משחקים מגליל. גרשון כבר שלף אינסוף ג'וקרים, אסים, ארנבות ותרנגולות מהשרוול. במשחק מחר הוא יצטרך בעיקר לדאוג שהקבוצה שלו תשחק משחק קבוצתי ומפרגן, אז היא הכי מסוכנת ובאמת הקבוצה הטובה בארץ. אם מכבי תשחק משחק אינדיבידואלי כמו בסדרה מול בני השרון, היא תפגוש על הפרקט את הקבוצה היחידה בארץ שיכולה להעניש אותה על זה.

‏‏***‏

‏קטש זוכר בדיוק מה הפיל אותו בשני המפגשים הקודמים מול מכבי בפיינל-פור. ב-2007 ו-2009 הפסידה גלבוע/גליל למכבי בחצי הגמר בהפרש כולל של 8 נקודות, כשהשחקנים של קטש מחטיאים 29 זריקות עונשין מ-53 ניסיונות. גם חצי הגמר אתמול מול ירושלים לא הראה על שינוי מגמה, וגליל סיימה עוד ערב איום עם 54% מהקו. גרשון מכיר את הסטטיסטיקה מצוין, ואין ספק שידאג לבדוק את מצב הידית של החבר'ה של קטש כבר בשלבים הראשונים של המשחק. גם אין ספק שאם המשחק יהיה צמוד ברגעי ההכרעה, גרשון לא יחכה כמו גודס בחצי הגמר לשתי הדקות האחרונות, ויתחיל את המסעות לעונשין מוקדם יותר.

קטש הרי לא יוכל תוך יממה אחת להפוך את גליל לקבוצת עונשין טובה (מדורגת לפני אחרונה בליגה העונה עם 66% מהקו), אבל אם הוא לא רוצה שהרבע האחרון יהפוך לוויה דולורוזה נוספת, הוא צריך לדאוג לפחות לשים את הכדור בידיים הנכונות ברגעי ההכרעה.

‏‏***

‏משהו שיכול להעיד שקטש כיוונן את הקבוצה, ממש ככה, לערב הגמר ולמשחק על תואר: ההחתמה המאוחרת של מרקוס קאזין (2.09 מ', 23), סנטר אמיתי שלא בדיוק מתאים לליגת הגמדים שלנו. בדיוק כמו אותה הפועל חולון שעמוק בתוך העונה החתימה את אלטון בראון, שהיה מרכיב קריטי בקבוצת האליפות. קאזין הגיע בדיוק בשביל מאבקי הפלייאוף והפיינל-פור, כשהוא קופץ מ-7 דקות בעונה הרגילה ל-13 בפלייאוף ואתמול בחצי הגמר כבר קיבל 15 דקות.

***

‏ועניין אחרון הוא הלחץ. הלחץ כמו תמיד נמצא על הספסל הצהוב אמנם. אבל יהיה מעניין דווקא לראות את התגובות של קטש והשחקנים שלו, אם בטעות (או שלא בטעות) יגיעו ליתרון ברבע הרביעי ויבינו שהם בטווח של דקות ספורות מזכייה באליפות. יהיה מאוד מעניין לראות איך הם יעמדו בלחץ. זריקות עונשין כבר אמרנו?