סנסציה מדהימה: מכבי ת"א הפסידה את האליפות לגלבוע/גליל

חניכיו של עודד קטש ניצחו 77-90 את הצהובים בגמר הפיינל-פור, וזכו באליפות שנייה בהיסטוריה ■ לראשונה בתולדותיו, מאבד פיני גרשון את האליפות כמאמן מכבי ת"א ■ דייויד פדרמן: "מה שאמרנו על שיטת הפיינל-פור קרה"

שנתיים בלבד אחרי שהפסידה את האליפות להפועל חולון, מכבי ת"א שוב נכשלת ברגע האמת. הצהובים הפסידו היום (ה') בגמר הפיינל-פור שהתקיים בהיכל נוקיה לגלבוע/גליל 77-90, שזכתה באליפות השנייה בתולדותיה, הראשונה מאז 1993 (אז כגליל עליון).

זוהי הפעם הראשונה שבה פיני גרשון מאבד את האליפות כמאמן מכבי ת"א, אחרי שבשבע העונות הקודמות שלו בקבוצה מעולם לא הפסיד אותה. מכבי, שזכתה 48 פעמים באליפות, יוצאת מהעונה הזאת עם תואר אחד בלבד - גביע המדינה.

מכבי היתה יותר טובה במחצית הראשונה אליה ירדה ביתרון 42-50, אבל החצי השני כבר היה סיפור אחר. ההגנה האגרסיבית של גלבוע/גליל הכתיבה את הקצב, ומכבי הצליחה לקלוע 9 נקודות בלבד ברבע השלישי, שהסתיים ביתרון 59-63 לגליל. הרבע האחרון היה כבר כולו של המועדון הצפוני.

עודד קטש, שזכה היום באליפות הראשונה שלו כמאמן, דווקא על הראש של הקבוצה שבעונת 2007/08 פיטרה אותו, אמר לאחר המשחק: "זה סיפוק אדיר. בשתי הדקות האחרונות חשבתי רק על אבא שלי. זו המתנה הכי גדולה שיכולתי לתת לו. הופענו למשחק, היינו מאד אגרסיביים. שלחנו אותם המון לקו אבל לא נתנו להם להיכנס למשחק. במחצית אמרתי לשחקנים שלי שלרדת במינוס שמונה מול מכבי ת"א זו התוצאה הכי הכי טובה. זה עדיף על פלוס חמש".

רכז גלבוע/גליל, גל מקל, לא הסתיר את התרגשותו: "זה היה רשום למעלה, זה היה חייב לקרות. אנחנו חבורה של גברים, שרצים ביחד כבר שנתיים. חלמתי בלילות על הרגע הזה".

יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי, היה מאוכזב: "זאת שהיתה טובה יותר במחצית השנייה ניצחה. אני מרגיש טעם של החמצה. כמו שאמרנו לא מהיום, במשחק אחד הכל יכול לקרות".

דייויד פדרמן, מבעלי מכבי ת"א: "אני מברך את גליל, הם שיחקו יפה מאד. מה שאמרנו תמיד על השיטה קרה - כשיש משחק אחד, יכולה פעם בשנתיים-שלוש לבוא קבוצה ולקחת לנו את האליפות".