מסתמן: גינדי זכתה גם במכרז החניה במתחם גבעון בת"א

התכנון למתחם בן 32 דונם ברחוב הארבעה: חניון תת-קרקעי ל-1,000 מכוניות וכיכר עירונית

ועדת המכרזים של עיריית תל אביב פתחה היום (א') את הצעות המתמודדים במכרז החנייה ופיתוח הכיכר במתחם גבעון בעיר בשיטת ה-BOT וכעת מסתמן כי ההצעה הזוכה היא זו של קבוצה המורכבת מחברת גינדי השקעות ומחברת משה ויגאל גינדי, המהוות אף חלק מהקבוצה שזכתה במכרז השוק הסיטונאי הסמוך.

מתחם גבעון משתרע על פני כ-32 דונם וגבולותיו הם בין רחובות הארבעה מצפון, קרליבך במערב, החשמונאים בדרום ואוסוולדו ארניה במזרח. המתחם מורכב משבעה בניינים בשטח בנוי כולל של כ-58 אלף מ"ר הבנויים סביב חניון "הארבעה". הקרקע ומהמבנים שייכים לעיריית תל אביב והוחכרו לתקופות שונות לדיירים שמאכלסים אותם.

מטרותיו של פרויקט מתחם גבעון הוא הקמת מתחם תת-קרקעי של כ-1,000 מקומות חנייה, הקמת כיכר עירונית פנימית מעין פיאצה והיפוך של המסחר אל פנים הכיכר. שלוש פעולות אלה נכללות במכרז הנוכחי שהתפרסם בחודש שעבר ונסגר לקראת סוף השבוע שעבר. מכרז נוסף יפורסם בקרוב לשיפוץ הבניינים הקיימים ותוספת בנייה על בניינים קיימים עד גובה של שבע קומות.

כזכור, חברת גינדי השקעות היא חברה ציבורית בשליטת מנור גינדי, אורי לוי, אייל פרידמן וכפיר גינדי. אמנם ועדת המכרזים פתחה היום את המעטפות אך לא הכריזה רשמית על הזוכים. עליה לקבוע את את זהות הזוכים ולקבל את אישור מועצת העיר.

מנור גינדי התייחס היום לעצם ההתמודדות של הקבוצה במכרז ואמר כי "התמודדנו במסגרת הפיתוח של כל האזור והשתתפותנו בפיתוח השוק הסיטונאי. ההתמודדות שלנו היא חלק מראייה כוללת של פיתוח מחדש של לב העיר. מדובר בפרויקט יקר וסבוך. ידוע לנו שבהתחלה התמודדו במכרז כ-20 קבוצות אבל בהמשך הרבה מהן נשרו".

מתחם גבעון / צלם: באדיבות עיריית תל אביב-יפו
 מתחם גבעון / צלם: באדיבות עיריית תל אביב-יפו