בצל המתיחות: גל ביטולי חופשות של ישראלים לטורקיה

תיירים ישראליים השוהים בשעות אלה בטורקיה מדווחים כי סוכנויות הנסיעות יצרו עימם קשר וביקשו מהם שלא לצאת מבתי-המלון ולהמתין להנחיות נוספות

התוצאות הקטלניות של ההשתלטות על ספינות המשט לעזה הבוקר (ב') והמתיחות הדיפלומטית הקשה שהתפתחה עם טורקיה בעקבות תוצאות התקרית נותנת את אותותיה כבר משעות הבוקר המוקדמות בקרב סוכני הנסיעות וסיטונאי התיירות, המדווחים על גל ביטולי חופשות לטורקיה.

לדברי אורי אלון, מנכ"ל סוכנות הנסיעות המקוונת גוליבר, החל משעות הבוקר ישנן פניות רבות של נוסעים המבקשים לברר פרטים או לבטל את החופשות שהזמינו.

"טורקיה ממילא לא נחשבת כיום ליעד מרכזי, אולם אלה שכן הזמינו בהחלט מפגינים חשש. חלק מהאנשים מבקשים לשנות את יעד הנסיעה, ואנחנו מוצאים להם יעד חלופי. במקרים אחרים אנחנו פונים לסיטונאים ומבקשים לבטל, ובדרך-כלל ישנה נטייה מצידם להתגמש".

במקביל מדווחים תיירים ישראליים השוהים בשעות אלה בטורקיה כי סוכנויות הנסיעות יצרו עימם קשר וביקשו מהם שלא לצאת מבתי-המלון ולהמתין להנחיות נוספות.

עוד דווח כי חברת התיירות המפעילה את אוניית ההפלגות מג'יק 1 לא תעגון בחופי טורקיה. "ביטחון הנוסעים הוא נר לרגלינו", מסר עודד פורטיס, מנכ"ל חברת "יש קרוז" המפעילה את מג'יק 1, והוסיף כי "בתקופה הקרובה תעגון האונייה ברודוס".