בניין מגורים נוסף יקום ברחוב אלנבי בת"א ליד חנות קסטרו

רחוב אלנבי בת"א ממשיך לפרוח בזירת המגורים: תוכנית לבניית מבנה מגורים תאום למבנה שהוקם בשנים האחרונות אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ■ נבחנת אפשרות שגם בבניין זה תפעל חנות של קסטרו בקומת הקרקע המסחרית

רחוב אלנבי בתל אביב ממשיך לפרוח בזירת המגורים. תוכנית לבניית מבנה מגורים תאום למבנה שהוקם בשנים האחרונות מעל החנות הראשונה של רשת קסטרו באלנבי אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב, כך נודע ל"גלובס".

כזכור, לפני כמה שנים נבנה בניין מגורים בן שבע קומות כולל קומת קרקע מסחרית במגרש של רשת האופנה קסטרו ברחוב אלנבי 74 בתל אביב.

הבניין נבנה בשיתוף של משפחות קסטרו ורוטר, הבעלים של רשת קסטרו, יחד עם בעלי רשת התיווך רשף נכסים, שרכשו מקסטרו את המגרש ב-2003. בקומה המסחרית של בניין זה פעילה עד היום חנות של רשת קסטרו, שממותגת כחנות עודפים.

הבניין באלנבי 74
 הבניין באלנבי 74

תוכנית זהה

כעת אושרה תוכנית לבניין זהה באופיו במגרש הצמוד, בבעלות חברת "הבית ברחוב אלנבי 74" של משפחת מצקין. את התוכנית שאושרה כעת תכנן משרד אלישע רובין אדריכלים בע"מ, שאף תכנן את הבניין הבנוי של קסטרו ורשף נכסים.

הבניין שאושר כעת יכלול אף הוא שבע קומות, כולל קומת קרקע מסחרית בת כ-200 מ"ר. מספר יחידות הדיור בבניין צפוי לעמוד על כ-22.

כעת נבחנת האפשרות שגם בבניין זה תפעל חנות של קסטרו בקומת הקרקע המסחרית, אולם בשלב זה טרם הוחלט בקסטרו אם לממש אפשרות זו.

התוכנית קיבלה את אישור שר הפנים, אלי ישי, כלומר כעת היא חוזרת לשולחן הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב וצפויה להתפרסם למתן תוקף. בעת אישורה של התוכנית להפקדה בוועדה המקומית צוין כי על התוכנית להתבצע בתוך שלוש שנים מיום אישורה כחוק.

החנות הראשונה של קסטרו בבניין הסמוך הוקמה בתחילת שנות ה-50 לאחר שאהרון קסטרו, מייסד הרשת, השתחרר מצה"ל. לחנות זו קרא קסטרו "נינה", על שם אמו, שהתגייסה למלאכת העיצוב של העסק, שבהדרגה הפך למפעל לייצור הלבשה, שהתפתח לאחר ביטול ה"צנע" בשנת 1953.