אושרה להפקדה תוכנית "שכונת האקליפטוסים" בתל-השומר

מטרת התוכנית היא להפוך את החלק המזרחי של שטח המחנה הצבאי תל-השומר לרובע מגורים ירוק ■ התוכנית תחומה בשטח בן כ-740 דונם, ברובו גלילי (ללא מעמד מוניציפאלי), שמצוי סמוך לשטחי קריית-אונו

בעקבות יציאת מחנות צה"ל ממרכזי הערים, תוכנית של מינהל מקרקעי ישראל ל"שכונת האקליפטוסים", הכוללת 2,445 יחידות דיור בתל השומר, אושרה להפקדה במליאת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב.

מטרת התוכנית היא להפוך את החלק המזרחי של שטח המחנה הצבאי של תל השומר לרובע מגורים ירוק. מדובר בתוכנית מהראשונות באזור בקעת אונו שמתוכננות באוריינטציה ירוקה ושכוללות שטחי ציבור בהיקף של כ-70% מסך שטח התוכנית.

שטחי הציבור המתוכננים ב"שכונת האקליפטוסים" יכללו גינות שכונתיות, פארק רחב ידיים אורכי שיחצה את השכונה וחורשות אקליפטוסים קיימות. הוועדה המחוזית קבעה כי 20% מכלל יחידות הדיור שישווקו במסגרת השכונה יוקצו לדיור בר השגה.

התוכנית תחומה בשטח בן כ-740 דונם, ברובו גלילי (ללא מעמד מוניציפאלי), שמצוי סמוך לשטחי קרית אונו. בשטח זה מתוכננות כאמור 2,445 יחידות דיור בבנייה רוויה בגובה של חמש עד 12 קומות.

שטח התוכנית מוחזק זה שנים על ידי משרד הביטחון כחלק ממחנה תל השומר. במסגרת אסטרטגיית צה"ל לארגון מחדש של שטחי הצבא במרכזי הערים, מציעה התוכנית ניצול יעיל של הקרקע להקמת רובע מגורים בדגש על שטחים פתוחים לצורכי הציבור.

לדברי מתכננת מחוז תל אביב במינהל, גילי טסלר-אשכנזי, "מינהל מקרקעי ישראל הציב לעצמו מטרה להמשיך ולקדם רובעי מגורים ברי קיימא בראייה ירוקה. כמו כן, התוכנית תתרום ליצירת עתודות קרקע לשיווק באזורי ביקוש במרכז ולהגדלת היצע הדיור באמצעות פינוי שטחים שנתפסו על ידי מחנות צבאיים לטובת הקמת שכונות מגורים איכותיות".