לראשונה השנה: שטראוס ואנג'ל הזרימו לרשת 10 מיליון שקל

אודי אנג'ל ומיכאל שטראוס הזרימו שניהם את חלקם היחסי מתוך הלוואת בעלים שביקשה הזכיינית בגין חובות העבר שלה ■ בעלי המניות האחרים, אביב גלעדי ופולאר תקשורת, לא הזרימו את חלקם היחסי בסך 5 מיליון שקל

בעל השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, אודי אנג'ל, ובעל המניות מיכאל שטראוס הזרימו לזכיינית 10 מיליון שקל בחודש האחרון. ל"גלובס" נודע כי מדובר בהזרמה ראשונה של בעלי המניות של הזכיינית בשנה האחרונה.

מדובר בחלק יחסי של שני בעלי המניות מתוך הלוואת בעלים שביקשה הזכיינית על סך 15 מיליון שקל. בעלי המניות האחרים של הזכיינית, אביב גלעדי ופולאר תקשורת, לא הזרימו את החלק היחסי שלהם העומד על 5 מיליון שקל.

מדובר בבקשה להלוואה שהועברה לבעלי המניות כבר בשנה שעברה וחודשה באחרונה. ההלוואה אינה קשורה לבקשה להזרמה כוללת של 50 מיליון שקל. מדובר בכסף שנדרש לכיסוי חובותיה מהשנים 2007 ו-2008. גם מאז חודשה הבקשה בראשית חודש מאי, לא העבירו יתר בעלי המניות את הסכום.

רשת נמצאת בבעיה כלכלית חמורה, לדברי ראשיה, בעיקר בשל חובות העבר. ברבעון האחרון ידעה הזכיינית שיפור מסוים בתוצאותיה, אולם על-פי גורמים בזכיינית חובות העבר שאותם היא סוחבת ממשיכים להקשות על פעילותה.

אודי אנג'ל, המחזיק ב-51% ממניות הזכיינית, הוא בעל המניות הפעיל ביותר ברשת. הוא הביע התנגדות לעסקת מכירת מניותיו של אביב גלעדי לפולאר תקשורת, על רקע העובדה שהחברה לא הזרימה עד כה כסף הנדרש לרשת.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", במשרד התקשורת וברשות השנייה בוחנים דרך לאפשר לו לקחת לנאמנות את מניותיו של גלעדי, שעליהן הוא נאלץ לוותר בשל מגבלות רגולטוריות.

בפעם האחרונה שבעלי המניות של רשת הזרימו כסף לזכיינית היה זה במארס 2009, וגם אז עמד הסכום על כ-10 מיליון שקל.

בפגישה שהתקיימה לפני כ-3 חודשים עם בעלי המניות הפעילים של הזכיינית, אודי אנג'ל ומיכאל שטראוס, העלה מנכ"ל רשת אבי צבי את בקשתו להזרמה של 50 מיליון שקל. בפגישה הציג צבי את מצבה של רשת מבחינה תוכנית וכלכלית והציג שיפור בנתוני הצפייה לעומת רבעונים קודמים, אם כי נמוך מהציפיות הנוכחיות.

ברשת סירבו להגיב לדברים.