ליברפול ורפא בניטז: הסוף

המנג'ר הספרדי סיים את דרכו באנפילד אחרי שש שנים ויזכה לפיצוי בסך 6 מיליון ליש"ט; קני דלגליש מונה על ידי המועדון למצוא מועמדים לתפקיד; לעזיבה של בניטז עשויה להיות משמעות גם על יוסי בניון

רפא בניטז עוזב את ליברפול אחרי שש שנים, כך הוחלט היום בתום פגישה בין המועדון והמנג'ר הספרדי. לפי "הטיימס", בניטז שחתם לא מכבר על הארכת חוזה בליברפול לשלוש שנים, יפוצה ב-6 מיליון ליש"ט על ידי המועדון.

המאמן הספרדי בן ה-50 הגיע לאנפילד ב-2004, והוביל עונה לאחר מכן את המועדון לזכייה בצ'מפיונס ליג - הזכייה הראשונה של ליברפול בתואר האירופי אחרי 21 שנה. עונה לאחר מכן הוא הוביל את האדומים לזכייה בגביע האנגלי, וב-2007 הגיע שוב עם ליברפול לגמר הצ'מפיונס ליג שהסתיים הפעם בהפסד למילאן. עונת 2008/09 היתה המוצלחת ביותר של רפא בזירה המקומית, וליברפול סיימה במקום השני בפרמיירליג - המיקום הגבוה ביותר שלה מזה 7 עונות.

העונה האחרונה הביאה למעשה לסיום דרכו בקבוצה: מלבד ריבים בלתי פוסקים עם הבעלים טום היקס וג'ורג' ג'ילט, בניטז ייזכר כמי שהוביל את ליברפול לאחת העונות האומללות ביותר בשנים האחרונות - הקבוצה סיימה במקום השביעי (הגרוע ביותר שלה מזה 11 עונות) והודחה כבר בשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג.

"ההודעה שאני לא משמש יותר כמנג'ר ליברפול היא רגע עצוב מאוד עבורי", אמר בניטז לאחר הפגישה עם ראשי המועדון.

קני דלגליש, שחקן העבר של המועדון ומי שנושא בתפקיד שגריר האקדמיה של ליברפול, יהיה אחראי מטעם המועדון למצוא מועמדים להחליף את בניטז. השמות שכבר עלו על הפרק הם רוי הודג'סון, מרטין אוניל וחוס הידינק.

לסיום הקדנציה של בניטז עשויה להיות השפעה גם על יוסי בניון. הקשר הישראלי נחשב לבן טיפוחיו של המנג'ר הספרדי, שהיה אחראי ישיר להבאתו מווסטהאם ב-2007.