מוטי פרידמן: "מערכת הובלת הגז בארץ עלובה"

היו"ר היוצא של חברת החשמל אמר את הדברים בפורום שוק החוב של "גלובס" ומידרוג, שעסק בשאלה האם יש מקום להמשך קיומם של מונופולים במשק הישראלי ■ "אי-יישומה של רפורמת החשמל יוביל לכאוס" ■ נתג"ז: "פרידמן מנסה לייצר ספין במשק"

"אי יישומה של רפורמת החשמל יוביל לכאוס. חלון ההזדמנויות קצר. מערכת החשמל יכולה לעבור לידיים אחרות אחראיות ולדעתי היא צריכה לעבור לניהולה של חברה ממשלתית אחראית אחרת ולא לידיים פרטיות", כך אמר הבוקר (ג') מוטי פרידמן, היו"ר הפורש של חברת החשמל בפורום שוק החוב של "גלובס" ומידרוג, שעסק בשאלה האם יש מקום להמשך קיומם של מונופולים במשק הישראלי.

בדבריו, התייחס פרידמן בחריפות למערכת הולכת הגז בישראל: "מערכת הובלת הגז בישראל היא עלובה. אי אפשר לייצר חשמל ביותר מ-50% גז בישראל עם מערכת הולכת הגז העלובה הזו".

לדברי פרופ' שמואל האוזר, לא תם עידן המונופולים, הוא רק משנה צורה ומחייב רגולציה שונה.. אני לא חושב שרגולטור יכול לקבוע את כל הכללים, אני כן חושב שהוא צריך להגדיר את כללי המשחק...אני חושב שיש מאות חברות שלא יכולות לשרת את החוב. החברות מסתירות את זה, הבנקים מסתירים את זה. אני חושב שאנחנו בעיצומו של המשבר. אני בעד פיקוח, אבל לא פיקוח יתר של הרגולטורים. אני חושב שצריך להגביל את שימוש במכשירים מסוכנים, צריך לקבוע כללי משחק".

מחברת נתג"ז נמסר בתגובה, כי "יו"ר חברת החשמל היוצא מנסה לייצר ספין במשק על ידי התקפה בלתי מבוססת של תשתית הולכת הגז בארץ שנבנית על פי התקנים המחמירים בעולם, כדי להצדיק הצורך בהקמת התחנה הפחמית. המציאות היא שמדינת ישראל נהנית במשך חמש שנים מהולכת גז רציפה בזכות מערכת הולכה אמינה ובטיחותית, שנבנתה במהירות וביעילות ואשר חסכה עד היום יותר משלושה מיליארד שקל למשק הישראלי, הישגים אותם מסתיר מר פרידמן".

למצגות הפורום לחצו כאן