בחצי שנה: מחיר מגרש בגוש הגדול זינק מ-30 מיליון שקל ל-41 מיליון שקל

אקרו נדל"ן רכשה מגרש לפי 1.32 מיליון שקל ליחידת קרקע ■ מגדלים שילמה בינואר השנה כ-30 מיליון שקל (לא כולל מע"מ), המשקף מחיר של כ-968 אלף שקל ליחידת קרקע

חרף ניסיונות הממשלה לצנן את שוק הנדל"ן, מחירי הקרקעות בתל-אביב ממשיכים לעלות: קבוצת רכישה שארגנה חברת אקרו נדל"ן של צחי ארבוב ואילן קפון רכשה מגרש בשטח כ-1.8 דונם לבניית 31 יחידות דיור בגוש הגדול בכ-41 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

העסקה משקפת מחיר ליחידת קרקע של כ-1.32 מיליון שקל, אחד הגבוהים שנרשם בגוש הגדול בשנים האחרונות. בינואר זכתה קבוצת חג'ג' במכרז של מינהל מקרקעי ישראל כששילמה 116.27 מיליון שקל על מגרש בשטח כ-3.6 דונם המיועד לבניית 84 יח"ד, או כ-1.38 מיליון שקל ליחידת קרקע.

עלויות הבנייה עומדות כיום על כ-7,000 שקל למ"ר ולכן בנוסף ל-1.32 מיליון שקל ששילמו חברי קבוצת הרכישה של אקרו נדל"ן על כל יחידת קרקע, בממוצע, יש להוסיף עלויות בנייה של כ-840 אלף שקל לדירה בשטח 120 מ"ר, כך שהסכום לדירה אחת מגיע לכ-2.16 מיליון שקל, לפני תשלום העמלה למארגני הקבוצה והוצאות נוספות.

קבוצות רכישה פטורות ממע"מ על הקרקע כשהן רוכשות מגרש מפרטיים, אך הן חייבות בדיווח לרשויות המס אם הן כוללות יותר מעשרה חברים, ובהרבה מקרים הן לבסוף מחויבות במע"מ.

בועת נדל"ן?

אקרו נדל"ן רכשה מגרש זהה בשטחו וסמוך למגרש שאותו רכשה קבוצת רכישה שארגנה חברת מגדלים של קרן בן-דוד וחני הורביץ להקמת פרויקט CK Tower, שיתנשא לגובה 11 קומות, ויכלול אף הוא 31 יחידות דיור. מגדלים שילמה בינואר השנה כ-30 מיליון שקל (לא כולל מע"מ), המשקף מחיר של כ-968 אלף שקל ליחידת קרקע.

הפער בין העסקאות משקף עליית מחירי קרקע בשיעור של כ-36% בתקופה קצרה של כשישה חודשים, עוד סימן לקיומה האפשרי של בועת נדל"ן בתל-אביב.

שני המגרשים מצויים בפינת הרחובות אמיר גלבוע וישה חפץ, שם מחיריהן של דירות 4 חדרים נעים סביב ה-3 מיליון שקל. ביולי 2009 העריכה חברת מגדלים כי המחיר המשוער של דירות 4 חדרים בשטח 135 מ"ר ומרפסת של 20 מ"ר יעמוד על כ-2 מיליון שקל במסגרת קבוצת הרכישה במתחם. נראה שלנוכח המחיר שאקרו נדל"ן שילמה על הקרקע, היא לא תוכל לשווק לחבריה דירות במחיר כזה.

חברת אקרו נדל"ן סירבה להגיב. עו"ד גלית רוזובסקי, בשם משפחת רוזובסקי שמכרה את המגרש, סירבה להגיב.