בקשה לייצוגית בכ-750 מיליון שקל נגד HOT: עברה על חוק הספאם

לטענת התובעים, HOT הטרידה לקוחות במסרונים פרסומיים ששלחה למכשירי הסלולר שלהם, וזאת מבלי לקבל אישור או לציין פרטי התקשרות לחסימה ■ מבקשים מביהמ"ש להפעיל את כוחו ולפסוק פיצויים "למען יראו וייראו"

לבית במשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית בגובה יותר מ-750 מיליון שקל נגד חברת HOT , בטענה להפרה של חוק הספאם והטרדה במסרונים פרסומיים.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דקל ברוקמן, טוענים שניים מלקוחות החברה כי בהזדמנויות שונות הפיצה HOT למכשירי הסלולר שלהם, מטעם עצמה או בשיתוף גורמים מסחריים אחרים, הודעות פרסומיות בניגוד להוראות חוק התקשרות.

בתביעתם הם מציינים כי לא די שהחברה שבה ושיגרה את ההודעות ללא קבלת אישורם המפורש מראש ובכתב, כנדרש בחוק - היא אף לא ציינה בפרסומות פרטי התקשרות לצורך קבלת הודעת סירוב מאת לקוח שאינו מעוניין בקבלת המידע.

ההודעות, נטען, נשלחו באופן סדרתי ומתמשך למאות אלפי לקוחות החברה: "אף שהובאו לפתחה של HOT תלונות על התנהלותה בנושא הזה", נטען, "היא בחרה לדבוק בדרכה ולהמשיך להתעלם מהוראותיו השונות של התיקון לחוק".

מכיוון שבחוק נקבעים פיצויים סטטוטוריים לדוגמה של 1,000 שקל עבור כל דבר פרסומת שמקבל נמען בניגוד לרצונו, מבקשים התובעים מבית המשפט להפעיל את כוחו "למען יראו וייראו" ולפסוק פיצויים בסך כולל של כ-754 מיליון שקל.