הערכות בכנס הסולארי: מחיר המערכות הפוטו-וולטאיות יירד

עיני שחקני התעשייה הסולארית נשואות בימים האחרונים למינכן, גרמניה, שם נערך InterSolar התערוכה השנתי לתחום האנרגיה הסולארית

עיני שחקני התעשייה הסולארית שצצה בישראל בשנה וחצי האחרונות, נשואות בימים האחרונים למינכן, גרמניה, שם נערך InterSolar התערוכה השנתי לתחום האנרגיה הסולארית, כשבמהלכו גם מתקיימים דיוני ועידה מקצועית בתחום.

על פי הלך הדיונים בוועידה, מרבית המומחים בה היו מאוחדים בדעה שמגמת ההוזלה של המערכות הפוטו-וולטאיות בעולם תימשך גם ב-2011. הדבר מוסבר בעודף ביכולות הייצור, בהאטה צפויה בביקושים כתוצאה מהוזלת תעריפים, ובפיתוחים טכנולוגיים שיובילו להוזלת עלויות של התאים הסולאריים.

עם זאת, משתתפי הוועידה העריכו כי ההוזלה הצפויה עקב ירידת מחירי המערכות בעולם, תורגש רק מהרבעון הראשון של 2011.יו"ר קבוצת א.מ.נ סולאר, אינטגרטורית ישראלית של התקנות סולאריות, אמיר מאיר, שהשתתף בדיוני הוועידה במינכן, ציין כי אחת המסקנות העיקריות שעלתה מהדיונים היא שלאחר שברבעון הראשון של 2010 הסתמנה ירידה בביקושים העולמיים, צפויה עלייה ברבעון הרביעי של השנה.

הירידה בביקוש מושפעת כעת מהפחתת תעריפים של 16% בגרמניה, שחולשת על מחצית מנתח השוק של המערכות הפוטו-וולטאיות בעולם. אולם, המומחים בוועידה העריכו, כאמור, כי הצורך להשלים פרויקטים קיימים ולבנות מערכות בגרמניה עד לסוף 2010, יוביל ברבעון האחרון לעלייה חוזרת בביקוש למערכות פוטו-וולטאיות.

עסקה ישראלית במינכן

במהלך הכנס חתמה סאן סיטי הישראלית, העוסקת בייעוץ, תכנון וביצוע פרויקטים בתחום האנרגיה הסולארית, על הסכם ייצוג והפצה בלעדי עם חברת Abakus Solar הגרמנית, שחקן בולט בזירה הפוטו-וולטאית הגרמנית. לדברי אביעד מור, מנכ"ל משותף בחברת "סאן סיטי", "Abakus תציב בשוק הישראלי רף גבוה". כניסה של חברה גרמנית בולטת עשויה לעזור לשוק הישראלי, שסובל לעיתים ממערכות סיניות זולות, שחלקן באיכות נמוכה.