ותודה למארק צוקרברג

גיגי לוי, מנכ"ל 888, נהנה מהשינוי בהרגלי הגולשים, הסלולריים החכמיים הם עוד הזדמנות

לפני שנתיים וחצי, כשראיינו את גיגי לוי, מנכ"ל 888, הביע האחרון את כוונתו להפוך את החברה לסוג של רשת חברתית למהמרים מקוונים נוסח פייסבוק. השנים חלפו, פייסבוקהפכה לחלק אינטגרלי מהחיים, ולוי מיישם את תוכניתו, גם אם בדרך מעט שונה.

Mytopia זיהתה את אחד ממנועי הצמיחה של ענף ההימורים המקוונים - מתן גישה למשחקים דרך רשתות חברתיות, ולאו דווקא על כסף אמיתי (לפחות בתור התחלה).

אם עד לפני כמה שנים הגולשים - חובבי משחקים - היו פונים לפתרונות שהיו מציעים פורטלים כמו Yahoo! Games, כיום הם מעדיפים לשחק את אותם משחקים ברשתות החברתיות שבהן הם רשומים, משום ששם הם יכולים לשחק ביחד עם חבריהם הקרובים. כך הופכת חווית המשחק לחוויה חברתית והיכולת לחלוק אותה עם אנשים קרובים משפרת אותה בעיני המשתמש.

עם זאת, Mytopia וחברות אחרות בתחום אינן מאפשרות למשתמשים לשחק על כסף אמיתי, והכנסותיהן נובעות מפרסום מפולח המתבסס על הפרופילים האישיים של מנויי הרשת החברתית, מקבלת חסויות ושילובן במשחקים, וממתן שירותי פרימיום למשתמש הסופי.

מדובר בתחום שמגלגל מאות מיליוני דולרים, אם לא מיליארדים, וזאת אחת הסיבות לכך ש-888 סימנה אותו. "כך אנו גם יכולים להגדיל את מסת שחקני הפוקר שלנו, כדוגמה, אם שחקנים ששיחקו עד עכשיו על כסף לא אמיתי יעברו לשחק על כסף אמיתי", מוסיף לוי.

לוי יודע על מה הוא מדבר. Zynga האמריקנית, החברה המובילה בתחום של משחקים חברתיים, שהוקמה לפני 3 שנים בלבד, מגלגלת מחזור הכנסות שנתי של יותר מרבע מיליארד דולר, והוערכה לאחרונה לפי שווי אסטרונומי של 4 מיליארד דולר. Mytopia עדיין רחוקה מהמקום שאליו הגיעה Zynga אך אין ספק שתחת המטריה של 888 דרכה לשם תהיה קלה יותר.

אך 888 לא התאהבה רק בהצלחת Mytopia בקרב הרשתות החברתיות כי אם גם באפליקציות שלה עבור טלפונים חכמים, וזאת למרות שהתחום של Mobile Gaming עדיין לא מתרומם.

עם זאת, על רקע הצלחת האייפון של אפל והאנדרואיד של גוגל (מעל חצי מיליון ממשתמשיו כבר הורידו את אפליקציית הפוקר של Mytopia) יש סיכוי לא רע שגם תחום זה יפרח בעתיד.