"צדיק, ז'אק וסמדר, גם אתם לא נולדתם עם כפית של כסף בפה"

יו"ר ועד הפקידים בבינלאומי תקף את ההנהלה במכתב לבעל השליטה בבנק ולמנהליו ■ הנהלת הבנק הבינלאומי בדרך לעימות עם ועד הפקידים הבנק בנוסף על העימות עם ועד המנהלים ■ ההנהלה: "העובדים נהנים מתוספות שכר הצמודות לעובדי בנק לאומי, ולאחרונה אף קיבלו בונוס"

הנהלת הבנק הבינלאומי בדרך לעימות עם ועד פקידי הבנק נוסף על העימות עם ועד המנהלים בבנק. לאור הודעת הנהלת הבנק אמש על השבתת סניפי הבנק אתמול (ג') בשל העיצומים של כ-750 המנהלים מורשי החתימה, תקף חנוך ליבנה, יו"ר ארגון הפקידים בבנק, את ההנהלה. במכתב לבעל השליטה בבנק ולמנהליו טען כי "ההחלטה לנקוט בצעד קיצוני של השבתת מגן וניכוי שכר מהעובדים שהגיעו הבוקר לעבודה מהווה צעד ציני, שכל תכליתו היא לפגוע בעובדי הבנק".

לדברי ליבנה, העומד בראש כ-2,000 מעובדי הבנק, "ניכוי השכר, שאותו אנו רואים בחומרה רבה, יטופל בקרוב מאוד יחד עם נושאים רבים אחרים שבהם התנהלתם בחוסר הגינות".

בנוסף נכתב בו כי "ייתכן שממרום מגדל השן של פורום ראשי המשק, בו כולכם חברים נאמנים (אותו פורום שנלחם בחירוף נפש על סיכול חקיקה שתגביל את שכר הבכירים), נשכח מלבכם שמאות מעובדי הבנק הבינלאומי זכאים להשלמת הכנסה. פירושו של דבר שהם אינם משתכרים אף לא שכר מינימום. השבתת המגן וניכוי משכרם של עובדים אלה, תוך הפעלת איומים ולחצים על העובדים, מהווה עליית מדרגה במאבק שאתם מנהלים מול ציבור עובדים שגם בחלומותיו לא ירוויח מאית משכרכם החודשי. אנחנו רוצים להזכיר לכל אחד ואחת מכם, צדיק, ז'אק וסמדר, שגם אתם לא נולדתם עם כפית של כסף בפה".

הנהלת הבינלאומי מסרה בתגובה כי "ההנהלה היתה מאוד שמחה לפתוח את הסניפים ולהעניק שרות ללקוחות ופרנסה לעובדים, אך בשל הוראתו בכתב של יו"ר ועד הפקידים לפקידים שלא לתת כל שרות, אף לא אלמנטרי, יצר הדבר סיכון תפעולי גבוה ולא נותרה ברירה אלא לא לפתוח את הסניפים. עובדי הבינלאומי נהנים במשך שנים מתוספות שכר הצמודות לעובדי בנק לאומי, ולאחרונה אף קיבלו בונוס בגובה משכורת אחת נוסף על העלאה שנתית קבועה ונאה. הנהלת הבנק מצטערת על כך שהוועדים בוחרים לנקוט בצעדים כאלה".