צפו בתמונות: ממ"י ישווק 5 נכסים היסטוריים ביפו

מדובר במתחם הממוקם בין הרחובות "יפת" ו"הצורפים" ביפו העתיקה, בסמוך למבנה ששימש בעבר את בית החולים הצרפתי ובקרבת מקום לכיכר השעון ביפו ולנמל יפו

מינהל מקרקעי ישראל, באמצעות חברת עמידר המנהלת את נכסי רשות הפיתוח ביפו, ישווק בחודשים הקרובים חמישה נכסים היסטוריים במתחם "הצורפים" ביפו העתיקה.

מדובר במתחם הממוקם בין הרחובות "יפת" ו"הצורפים" ביפו העתיקה, בסמוך למבנה ששימש בעבר את בית החולים הצרפתי ובקרבת מקום לכיכר השעון ביפו ולנמל יפו. במתחם היו בתי מלאכה זעירים ובשנים האחרונות הם מתחלפים בהדרגה במסעדות וגלריות.

ממינהל מקרקעי ישראל נמסר כי האזור מסווג כ"שמורה ארכיטקטונית" שמטרתה לשמר ולשחזר את ההיסטוריה של המקום.

התב"ע (תכנית בניין עיר) החלה במקום קובעת כי "רק שימושים שיותאמו לאופי המיוחד של המתחם יורשו באזור זה", כגון סטודיו ומגורי אמנים, מוזיאונים, גלריות מועדונים ומסעדות. מטרתה של תכנית זו היא "שיקומה של העיר העתיקה ביפו והפיכתה למרכז תיירות, בילוי ואמנות", נמסר מהמינהל.

עו"ד ענת ברק-גילת, סגנית מנהל מחוז תל אביב במינהל, מוסרת כי חמשת הנכסים העומדים לשיווק נחשבים "נכסים נדירים בהתחשב במיקומם האטרקטיבי, באופיים הארכיטקטוני ובגודלם". לדברי יעקב ברוש, מנכ"ל עמידר, המטרה היא "להפוך את האזור לשטחי תיירות ומגורים מבוקשים תוך כוונה לשמור על אופיו המיוחד".

שטחי הנכסים נעים בין 100 מ"ר ל-390 מ"ר, ולמרות מצבם הפיזי והתחזוקתי הירוד, צופים במינהל כי תהיה התעניינות רבה ברכישתם, הודות לפוטנציאל הגלום בהם. הנכסים ישווקו במכרז ללא פרסום מחיר מינימום.